fbpx
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
/
Αυτές είναι οι πρώτες νέες σειρές που μας καθήλωσαν
films_main3

Αυτές είναι οι πρώτες νέες σειρές που μας καθήλωσαν

Η τηλεοπτική χρονιά προχωράει με μια ηρωίδα που έχει κερδίσει την καρδιά μας και με ιστορίες που μας τάραξαν και θέλουμε να μοιραστούμε με την παρέα μας.

Ανάσα δεν έχουμε πάρει με τόσες σειρές που περιμένουν στο watchlist. Κάποιες τις τελειώνουμε μέσα σε ένα βράδυ και κάποιες άλλες τις παρατάμε στα πρώτα επεισόδια. Σε όλες όμως βρίσκουμε κάτι να κρατήσουμε και να συζητήσουμε. Εδώ θα σας μιλήσουμε για τέσσερις από τις νέες σειρές που κέρδισαν το ενδιαφέρον μας μέχρι το τέλος (ή περιμένοντας το τέλος). Σταγόνα στον ωκεανό, θα πείτε, αλλά εδώ θα είμαστε για να σας προτείνουμε πολλές ακόμα.

Poker Face (COSMOTE TV)

Αυτές είναι οι πρώτες νέες σειρές που μας καθήλωσαν - FlagInLife

H Τσάρλι Κέιλ, η ηρωίδα της αστυνομικής σειράς του Ράιαν Τζόνσον («Στα Μαχαίρια» και «Glass Onion: Στα Μαχαίρια») που υποδύεται ακαταμάχητα η Νατάσα Λιόν, είναι ένας καλός άνθρωπος. Νοιάζεται για όσα συμβαίνουν στον κόσμο και προσπαθεί να τα διορθώσει. Είτε αντιδρώντας με ένα tweet στην είδηση ενός παγκόσμιου κυκλώματος παιδικής πορνογραφίας είτε εξιχνιάζοντας εγκλήματα με το μοναδικό της χάρισμα να διαισθάνεται πότε οι άνθρωποι λένε ψέμματα, κατά τη διάρκεια ενός road trip που έχει ξεκινήσει επειδή διώκεται. Ο διώκτης της την παρομοιάζει με τον Μάικλ Γουέστεν από τη σειρά «Burn Notice», εμείς βρίσκουμε πολλά κοινά χαρακτηριστικά με τη Μαρτζ Γκούντερσον του κινηματογραφικού «Fargo», ενώ για τον Ράιαν Τζόνσον είναι η μετενσάρκωση του Επιθεωρητή Κολόμπο και της Τζέσικα Φλέτσερ από τη «Συγγραφέα Ντετέκτιβ».

Σ’ αυτήν την παλιά εποχή της τηλεόρασης, όταν είχαμε ραντεβού κάθε εβδομάδα με την αγαπημένη μας σειρά και προτού μας πιάσει το αμόκ του binge-watching που επέβαλλαν οι πλατφόρμες, μάς γυρίζει το «Poker Face». Η δομή του είναι συγκεκριμένη: κάθε αυτοτελές επεισόδιο ανοίγει με ένα έγκλημα, που παρουσιάζεται ως ένα μονόπρακτο, το οποίο στη συνέχεια η Τσάρλι Κέιλ καλείται να εξιχνιάσει επειδή ο δρόμος την έφερε στη σκηνή του εγκλήματος και επειδή είναι ένας βαθιά συμπονετικός άνθρωπος. Tο «Poker Face» είναι ρετρό όπως η ’70s και ’80s αστυνομική τηλεοπτική μυθοπλασία στην οποία παραπέμπει. Όταν πέφτουν οι τίτλοι έναρξης νομίζεις ότι θα δεις το «Dallas» ή το «M*A*S*H», η Τσάρλι Κέιλ θυμίζει στιλιστικά τη Stevie Knicks των Fleetwood Mac, ενώ το αυτοκίνητό της είναι μια Plymouth Barracuda στο απαλό μπλε της πούδρας που πάμε στοίχημα ότι ο Παπακαλιάτης ψάχνει να αγοράσει για την επόμενη σειρά του.

Πέρα από την Νατάσα Λιόν, που με τη βραχνή φωνή της, το επίμονο ανοιγοκλείσιμο των ματιών όταν βασανίζουν το μυαλό της οι σκέψεις και το παραξενεμένο βλέμμα του μικρού παιδιού πλάθει μια αξιαγάπητη ερασιτέχνιδα ντετέκτιβ, ο Ράιαν Τζόνσον δεν δυσκολεύτηκε να βρει guests για τους ρόλους θυτών και θυμάτων, από την Έλεν Μπάρκιν και την Κλόι Σεβινί μέχρι τον Έντριεν Μπρόντι και τη φετινή υποψήφια για Όσκαρ Χονγκ Τσάου.

Stolen Youth: Inside the Cult at Sarah Lawrence (Hulu)

Το φθινόπωρο του 2010, η Τάλια Ρέι ανακοίνωσε στους επτά συγκατοίκους και συμφοιτητές της στο Κολλέγιο Sarah Lawrence ότι ο πατέρας της θα αποφυλακιζόταν και χρειαζόταν να μείνει για λίγο μαζί τους. Η παρέα αντέδρασε με αδιαφορία και υποδέχτηκε τον άντρα, που κέρδισε σιγά-σιγά την εμπιστοσύνη τους καθαρίζοντας την κουζίνα του σπιτιού, λέγοντας απίστευτες ιστορίες από το παρελθόν του και ακούγοντας σαν μια στοργική πατρική φιγούρα τα προβλήματά τους. Αυτός ο άντρας, ο Λάρι Ρέι, έμελλε να γίνει ο εγκέφαλος ενός σατανικού σχεδίου χειραγώγησης και κακοποίησης με θύματα κάποιους από τους συγκατοίκους της κόρης του και άτομα από το περιβάλλον τους. Η δράση του ξεσκεπάστηκε από ένα άρθρο στο περιοδικό «New York» και έκλεισε πριν από μερικές εβδομάδες με την καταδίκη του σε φυλάκιση 60 ετών και της συναυτουργού Ιζαμπέλα Πόλοκ σε φυλάκιση 4,5 ετών.

Ένα από τα θύματα, ο Σάντος Ροζάριο, δείχνει στην αρχή αυτού του συγκλονιστικού ντοκιμαντέρ παλιές φωτογραφίες με τους συμφοιτητές του από το κολλέγιο: «Δεν θυμάμαι καν τι κάναμε σ’ αυτήν τη φωτογραφία. Είναι μια γλυκιά και γαλήνια στιγμή, μέχρι που ανατράπηκε», λέει. Και συνεχίζει: «Είναι δύσκολο να σκέφτομαι εκείνες τις εποχές και να χαίρομαι με την ανάμνηση, γιατί ξέρω τι έρχεται. Είναι σαν μια αίσθηση επικείμενης καταστροφής». Πράγματι, έπειτα από λίγο καιρό ξεκίνησε ένας εφιαλτικός κύκλος ψυχολογικής, σωματικής και σεξουαλικής κακοποίησης από τον Λάρι Ρέι, με πλύση εγκεφάλου, εκβιασμούς, μαστροπεία και βασανισμούς.

Ο φακός του Ζάκαρι Χάινζερλινγκ καταγράφει τις μαρτυρίες των θυμάτων και των γονιών τους με ευαισθησία, χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τις ηχογραφήσεις που έκανε ο ίδιος ο Λάρι Ρέι και συμπληρώνει τα κενά με εκφραστικά μέσα. Στο τέλος, και παρόλο που είναι γνωστή η κατάληξη της υπόθεσης και η απόδοση δικαιοσύνης, τα ενοχλητικά ερωτήματα σε ακολουθούν για μέρες: πώς είναι δυνατό να ασκεί ένας άνθρωπος τόσο ασφυκτική επιρροή σε νέους που έχουν όλη τη ζωή μπροστά τους; Και το πιο βασανιστικό: τι είδους άνθρωπος είναι αυτός που κατέστρεψε τη ζωή ευάλωτων εφήβων;

Red Rose (Netflix)

Στο (πραγματικό) «Stolen Youth», ένας άνθρωπος με σάρκα και οστά χειραγωγεί τα θύματά του. Στο (μυθοπλαστικό) «Red Rose» τον ρόλο αυτόν παίζει μια εφαρμογή. Η σχολική χρονιά μόλις έχει τελειώσει και μια παρέα εφήβων στο Μπόλτον το γιορτάζει χορεύοντας στους ρυθμούς του «Insomnia» των Faithless (υποσημείωση: η επιλογή να χορεύουν οι σημερινοί έφηβοι με hits των ’90s όπως το «Barbie Girl» και το «Rhythm Is a Dancer» μας έχει στοιχειώσει περισσότερο από το ίδιο το μυστήριο της σειράς!). Σε μια στιγμή που ένα κορίτσι της παρέας, η Ροσέλ, είναι ευάλωτη, στο κινητό της εμφανίζεται μια ειδοποίηση για να κατεβάσει την εφαρμογή Κόκκινο Τριαντάφυλλο.

Αρχικά η εφαρμογή αλληλεπιδρά με τη Ροσέλ σαν να είναι ένα φιλικό πρόσωπο που τη νοιάζεται πραγματικά. Επανασυνδέει το ηλεκτρικό στο σπίτι της, της κάνει δώρα και υπόσχεται να πραγματοποιήσει τις ευχές της. Στη συνέχεια, όμως, την εξωθεί σε απαίσιες πράξεις, που της επιβάλει να διαπράξει έχοντας αποκτήσει τον έλεγχο του κινητού της. Στοιχειωμένα κινητά; Σαχλαμάρες, θα σκεφτείτε. Είναι όμως έτσι σε μια εποχή που οι αλγόριθμοι χειραγωγούν τη διαδικτυακή ζωή μας και τα κινητά δημοσιογράφων και πολιτικών παρακολουθούνται από προηγμένα λογισμικά;

Το «Black Mirror» έχει πει πιο συγκροτημένα την ίδια πάνω-κάτω ιστορία στο επεισόδιο με τίτλο «Shut Up and Dance». Οι δίδυμοι Κλάρκσον, οι δημιουργοί του «Red Rose» (και συμπαραγωγοί του «The Haunting of Bly Manor»), την ξεχειλώνουν υπακούοντας στους κανόνες δημιουργίας ενός αποτελεσματικού θρίλερ, κάτι που δεν είναι απαραίτητα αρνητικό. Το «Red Rose» δεν σε αφήνει να πάρεις ανάσα μέχρι να αποκαλυφθεί τι κρύβεται πίσω από την εφαρμογή, έχει ένα θαυμάσιο νεανικό καστ και στοιχεία κοινωνικού ρεαλισμού που δημιουργούν κάποιες ενδιαφέρουσες μεταφορές. Στο τέλος δεν σε κάνει να πετάξεις το κινητό σου, αλλά μπορεί να σε βάλει στη διαδικασία να κατεβάσεις ένα πρόγραμμα antivirus και να επανεξετάσεις τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας στα social media.

 

Fleishman Is in Trouble (Disney+)

Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στη Νέα Υόρκη, ο Τόμπι, ένας πρόσφατα διαζευγμένος 41χρονος ηπατολόγος (Τζέσι Άιζενμπεργκ) θαμπώνεται από τον κόσμο του σεξουαλικού πειραματισμού που ανοίγουν μπροστά του οι εφαρμογές γνωριμιών. Εκεί όμως που νιώθει ποθητός από τις γυναίκες όπως ποτέ άλλοτε και επανασυνδέεται με τους παλιούς κολλητούς του, τη Λίμπι (Λίζι Κάπλαν) και τον Σεθ (Άνταμ Μπρόντι), η πρώην γυναίκα του, η Ρέιτσελ (Κλερ Ντέινς), εξαφανίζεται. Τον αφήνει ξεκρέμαστο, σαν τους ουρανοξύστες που κρέμονται ανάποδα σαν σταλακτίτες στο ξεκίνημα της σειράς, να προσπαθεί να ξεδιαλύνει την εξαφάνισή της, να εξερευνά την ελευθερία του και να φροντίσει τον 9χρονο γιο και την 11χρονη κόρη τους, η οποία ντρέπεται για το διαμέρισμα όπου μένει ο πατέρας της και σιχαίνεται να μπει σε λεωφορείο μαζί με τον λαουτζίκο.

 

Η Τάφι Μπρόντεσερ-Άκνερ, μια βραβευμένη δημοσιογράφος που γράφει εξαιρετικά, διεισδυτικά πορτρέτα διασημοτήτων και τώρα ανήκει στο δυναμικό των New York Times, διασκευάζει για την τηλεόραση το ομώνυμο βιβλίο της. Μιλάει σε έναν πολύ προσωπικό τόνο για την ανθρώπινη κατάσταση, τις επιθυμίες, τις απογοητεύσεις, τις αβεβαιότητες, το άγχος. Βασικά, μιλάει για όλα, γιατί όπως λέει η Λίμπι, η αφηγήτρια της ιστορίας, «Γιατί να γράψεις για οτιδήποτε αν δεν πρόκειται να μιλήσεις για όλα;» Θες δεν θες θα ταυτιστείς, ακόμη κι αν το διαζευγμένο ζευγάρι ζει στη «φούσκα» του Upper East Side, όπου οι ανησυχίες της ελίτ εξαντλούνται στην κατάλληλη γκαρνταρόμπα για το εξοχικό στα Hamptons και στο αν θα εξασφαλίσει θέση για τα παιδιά της στο καλύτερο σχολείο.

Το «Fleishman Is in Trouble» είναι σαν να ανακάτεψες τον Γούντι Άλεν, το «Sex and the City», την «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπάουμπαχ και το «Κορίτσι που Εξαφανίστηκε», το μυθιστόρημα της Τζίλιαν Φλιν που σκηνοθέτησε για το σινεμά ο Ντέιβιντ Φίντσερ. Στη συνταγή, η Τάφι Μπρόντεσερ-Άκνερ προσθέτει μια δεξιοτεχνική μετατόπιση της οπτικής γωνίας για τα πράγματα από το ένα εμπλεκόμενο πρόσωπο στο άλλο. Το εύρημα φτάνει στο απόγειό του όταν αργά στη σειρά αποκαλύπτονται οι λόγοι για τους οποίους εξαφανίστηκε η Ρέιτσελ (εκπληκτική η Κλερ Ντέινς στον χρόνο που της δίνεται να μιλήσει για την αλήθεια της ηρωίδας της). Τότε αναγκαζόμαστε να αναθεωρήσουμε όσα πιστεύαμε για εκείνη, χωρίς όμως να αμφισβητήσουμε τη συμπάθειά μας για τον Τόμπι. Καταλαβαίνουμε ότι κανείς δεν είναι καλός και κανείς κακός. Όλοι μας είμαστε… γκρι. Ακόμα και οι εκνευριστικοί Νεοϋορκέζοι του Upper East Side.

Ακολουθήστε μας

Περισσότερα