fbpx
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
/
Οι ταινίες της εβδομάδας (21/7): Μια εναλλακτική και fun «Barbie» στις αίθουσες
Οι ταινίες της εβδομάδας: Μια εναλλακτική και fun «Barbie» στις αίθουσες

,

Οι ταινίες της εβδομάδας (21/7): Μια εναλλακτική και fun «Barbie» στις αίθουσες

Κάθε Παρασκευή ο Γιάγκος Αντίοχος βλέπει και αξιολογεί τις νέες ταινίες που κυκλοφορούν στις αίθουσες.

Barbie ** ½

2023, Διάρκεια: 104’
Σκηνοθεσία: Γκρέτα Γκέργουιγκ. Πρωταγωνιστούν: Μάργκοτ Ρόμπι, Ράιαν Γκόσλινγκ, Γουίλ Φέρελ, Κέιτ ΜακΚίνον

Ποιος θα το περίμενε ότι το Χόλιγουντ θα επιστράτευε την αφρόκρεμα της ανεξάρτητης κινηματογραφικής σκηνής για να μεταφέρει ένα ανυπέρβλητο μύθο της ποπ κουλτούρας στην οθόνη; Ποιος θα πίστευε ότι η βασίλισσα της mainstream ομορφιάς θα χρειαζόταν την εναλλακτική ματιά της Γκρέτα Γκέργουιγκ για να αποκτήσει βάθος και νόημα;

Από την πρώτη κιόλας σκηνή (παρωδία του «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος») καταλαβαίνεις ότι αυτοί που κρατούν τα δημιουργικά ηνία της «Barbie» κάθε άλλο παρά επιφανειακοί είναι. Οι σεναριογράφοι Γκρέτα Γκέργουικ και Νόα Μπάουμπακ είναι δυο από τα πιο κοφτερά μυαλά της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας. Δυο άνθρωποι που μπορούν να δώσουν ουσία σε οποιοδήποτε ήρωα ή κατάσταση τους δοθεί προς σεναριακή επεξεργασία.

Η έξοδος της Barbie από την ασφάλεια της Barbieland, όπως αυτή περιγράφεται στην ταινία, θα λειτουργήσει αποκαλυπτικά για την ηρωίδα. Μια ξαφνική υπαρξιακή κρίση θα την αναγκάσει να αναμετρηθεί με τον «κανονικό» κόσμο, όπου οι άντρες είναι αυτοί που έχουν τον έλεγχο και οι συνθήκες ζωής είναι πολύ διαφορετικές από το «πλαστικό» κόσμο που ζούσε τόσα χρόνια.

Δεν είναι καθόλου περίεργο, λοιπόν, ότι παρότι μιλάμε για μια ταινία για την «Barbie» η πλοκή βρίθει από συμβολισμούς και αλληγορίες! Αυτοί είναι είτε θρησκευτικοί (η έξοδος του Αδάμ-Ken και της Εύας-Barbie από τον παράδεισο), ψυχαναλυτικοί (οι κρίσεις άγχους και η ορμή θανάτους που χτυπούν την ανέμελη κούκλα), κοινωνικοί (η πατριαρχία και η ταξική πραγματικότητα) και ένα σωρό άλλα δεύτερα και τρίτα επίπεδα που έχουν σκαρφιστεί η Γκέργουιγκ και ο Μπάουμπακ.

Σ’ αυτές την έξυπνη ανάγνωση του μύθου της Barbie, προσθέστε τις απανωτές ευφυείς ατάκες που εκτοξεύουν οι πρωταγωνιστές (ξεχωρίζει ο σπεσιαλίστας Γουίλ Φέρελ) και το ερμηνευτικό ταπεραμέντο της Μάργκοτ Ρόμπι, η οποία αποδεικνύει -όπως και η πρωταγωνίστρια που ερμηνεύει- και πάλι ότι δεν είναι μια απλά πολύ όμορφη γυναίκα, αλλά και μια πολύ καλή ηθοποιός που μπορεί με άνεση να ανταπεξέλθει στις μεγάλες υποκριτικές προκλήσεις που παρουσιάζονται μπροστά της. Μπορεί η «Barbie» να μην είναι η μεγαλύτερη από αυτές τις προκλήσεις, αλλά ο τρόπος με τον οποίον η Αυστραλέζα σταρ ισορροπεί το κωμικό με το δραματικό στοιχείο στο παίξιμό της είναι αξιοπρόσεκτος.

Όλα καλά λοιπόν μέχρι εδώ, σ’ αυτήν την απροσδόκητα ουσιαστική κινηματογραφική μεταφορά της μυθικής κούκλας της Mattel. Όμως, όλα τα πράγματα δεν λειτουργούν ιδανικά στην ταινία. Όπως για παράδειγμα, ότι τα σεναριακά προτάγματα του φιλμ βρίσκονται διαρκώς σε πρώτο πλάνο. Η ορθή σεναριακή επιλογή της φεμινιστικής οπτικής πάνω στο φαινόμενο Barbie –  δεν υπήρχε περίπτωση η Γκέργουιγκ να αναλάμβανε διαφορετικά το συγκεκριμένο πρότζεκτ- γρήγορα μετατρέπεται σ’ ένα αναμενόμενο επαναλαμβανόμενο μοτίβο. Αντί να υπάρχουν στοχευμένα σχόλια και σφήνες που να έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα σε ένα πολυσυλλεκτικό και φαντασμαγορικό φεμινιστικό θέαμα, η «Barbie» φαίνεται να προσπαθεί αποποιηθεί τις όποιες διαχρονικές ευθύνες έχει πάνω στα έμφυλα πρότυπα μέσω ενός μη ελκυστικού κινηματογραφικά βερμπαλισμού, ο οποίος θα μπορούσε να έχει περιοριστεί.

Επιπρόσθετα, όλοι γνωρίζαμε ότι η επιλογή της Γκέργουιγκ θα περιόριζε το fun factor. Η Αμερικανίδα σκηνοθέτης, όσο και να προσπαθεί να προσφέρει ατόφια κινηματογραφική απόλαυση στο κοινό, δεν καταφέρνει να πιάσει τα στάνταρ ενός εντυπωσιακού blockbuster. Και δεν μιλάμε απαραίτητα για mainstream καταστάσεις. H «Barbie» με μια σωστή και έξυπνη σκηνοθετική διαχείριση θα μπορούσε άνετα να μετατραπεί σε ένα «κουκλίστικο La La Land» που θα είχε, πέρα από βιτριολικά σχόλια και προβληματισμούς πάνω στην έννοια της ομορφιάς, περισσότερες στιγμές κινηματογραφικής μαγείας…

Παίζονται ακόμη στις αίθουσες:

H Ρίζα του Κακού («L’Origin du Mal»)

2022, Διάρκεια: 122’
Σκηνοθεσία: Σεμπαστιάν Μαρνιέ. Πρωταγωνιστούν: Λορ Καλαμί, Ζακ Βεμπέρμ, Ντομινίκ Μπλαν

Μια άπορη νεαρή γυναίκα, επιδιώκει να επανασυνδεθεί με τον πατέρα της. Σε μια πολυτελή παραθαλάσσια βίλα βρίσκει μια παράξενη οικογένεια: έναν άγνωστο και πολύ πλούσιο πατέρα, την ιδιόρρυθμη σύζυγό του, την φιλόδοξη επιχειρηματία κόρη του, μια επαναστατημένη έφηβη και μια απειλητική υπηρέτρια. Όμως, κάποιος λέει ψέματα. Γιατί; Ανάμεσα σε υποψίες και ανατροπές, το μυστήριο καλύπτει τα πάντα και το κακό εξαπλώνεται…

Ζαν Ντι Μπαρί , Η Ερωμένη του Βασιλιά («Jeanne du Barry»)

2023, Διάρκεια: 116’
Σκηνοθεσία: Μαϊγουέν. Πρωταγωνιστούν: Μαϊγουέν, Τζόνι Ντεπ, Πιέρ Ρισάρ, Μελβίλ Πουπό

Η Ζαν Βοβερνιέ, μια γυναίκα της εργατικής τάξης αποφασισμένη να ανέβει κοινωνικά, χρησιμοποιεί τη γοητεία της για να ξεφύγει από τη φτωχή της κατάσταση. Ο αγαπημένος της, ο Κόμης Ντι Μπαρί, που έγινε πλούσιος χάρη στις ερωτικές ίντριγκες της Ζαν, επιθυμεί να την παρουσιάσει στον βασιλιά και ενορχηστρώνει μια συνάντηση μέσω του σημαίνοντος Δούκα του Ρισελιέ.

Η συνάντηση ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες του: για τον Λουδοβίκο XV και τη Ζαν, είναι έρωτας με την πρώτη ματιά. Ακολουθεί σκάνδαλο.

Άκου τη Μαμά («Cobweb»)

2023, Διάρκεια: 88’
Σκηνοθεσία: Σάμιουελ Μπόουντεν. Πρωταγωνιστούν: Γούντι Νόρμαν, Λίζι Κάπλαν, Άντονι Σταρ

Ο οχτάχρονος Πίτερ μαστίζεται από ένα μυστηριώδες, συνεχές χτύπημα μέσα από τον τοίχο του υπνοδωματίου του – ένα χτύπημα που οι γονείς του επιμένουν ότι είναι στη φαντασία του. Καθώς ο φόβος του Πίτερ εντείνεται, πιστεύει ότι οι γονείς του θα μπορούσαν να κρύβουν ένα τρομερό, επικίνδυνο μυστικό και αμφισβητεί την εμπιστοσύνη τους. Και για ένα παιδί, τι πιο τρομακτικό από αυτό;

Επανακυκλοφορούν στις αίθουσες:

Η Περιπέτεια («LAvventura»)

1960, Διάρκεια: 145’
Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι. Πρωταγωνιστούν: Γκαμπριέλε Φερτσέτι, Μόνικα Βίτι, Λέα Μασάρι

Κατά τη διάρκεια μιας εκδρομής με γιώτ μιας παρέας αστών, στα ιταλικά Αιολικά νησιά, εξαφανίζεται σε ένα μικρό, ξερό βραχονήσι, η δυσαρεστημένη απ’τη ζωή και τον έρωτά της, Άννα, ερωμένη του αρχιτέκτονα Σάντρο. Οι κάπως σνομπ και βαριεστημένοι φίλοι της την ψάχνουν μάταια. Ο χαμός της Άννα ωθεί την καλύτερη της φίλη Κλάουντια και το Σάντρο να κάνουν μαζί ένα ταξίδι αναζητώντας την. Το ταξίδι της αναζήτησης αυτής, όμως σύντομα μετατρέπεται σε προσωπικό ψάξιμο στα άδυτα της ψυχής των δυο συνοδοιπόρων, οι οποίοι παράλληλα ερωτεύονται και βρίσκουν παρηγοριά ο ένας στον άλλο.

Ο χαμός της Άννας περνάει σε δεύτερη μοίρα όσο οι δυο εραστές έρχονται όλο και πιο κοντά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού που έχει ως φόντο τα Αιολικά νησιά, την ταραγμένη θάλασσα και τα χωριουδάκια της Σικελίας.

Mόνο Αίμα («Blood Simple»)

1984, Διάρκεια: 99’
Σκηνοθεσία: Τζόελ και Ίθαν Κοέν. Πρωταγωνιστούν: Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, Νταν Χεντάγια, M. Έμετ Γουόλς

Ένας ιδιοκτήτης μπαρ στο Τέξας, ο Μάρτι, ο οποίος υποψιάζεται ότι η σύζυγός του, η Άμπι, τον απατά με τον Ρέι, έναν από τους υπαλλήλους του, προσλαμβάνει έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ για να σκοτώσει και τους δύο. Τα πράγματα όμως γρήγορα ξεφεύγουν από τον έλεγχο, καθώς αυτός έχει κάτι διαφορετικό στον νου του.

Ξαναπαντρεύομαι τη γυναίκα μου («His Girl Friday»)

1940, Διάρκεια: 92’
Σκηνοθεσία: Χάουαρντ Χοκς. Πρωταγωνιστούν: Ρόζαλιντ Ράσελ, Κάρι Γκραντ

Ο Ουόλτερ, αρχισυντάκτης μίας εφημερίδας, χρησιμοποιεί κάθε κόλπο που υπάρχει για να εμποδίσει την καλύτερη ρεπόρτερ του, και πρώην σύζυγό του, τη Χίλντι, να παραιτηθεί και να ξαναπαντρευτεί.

 

Ακολουθήστε μας

Περισσότερα