fbpx
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
/
Οι ταινίες της εβδομάδας
movies

Οι ταινίες της εβδομάδας

Κάθε Παρασκευή ο Γιάγκος Αντίοχος βλέπει και αξιολογεί τις νέες ταινίες που κυκλοφορούν στις αίθουσες

Οι ταινίες της εβδομάδας (15/9): Σωματικός και άνισος Κρόνενμπεργκ επισκέπτεται την Αθήνα

Εγκλήματα του Μέλλοντος («Crimes of the Future»)  ** 

2022, Διάρκεια: 107′
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Πρωταγωνιστούν: Κρίστεν Στιούαρτ, Βίγκο Μόρτενσεν, Λεά Σεϊντού

Η φιλόδοξη επιστροφή του 79χρονου Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μετά από 8 ολόκληρα χρόνια απραξίας τον βρίσκει στην Αθήνα, όπου γυρίστηκε η νέα επιστημονικής φαντασίας ταινία του. Η ελληνική πρωτεύουσα μετατρέπεται στο σκηνικό μιας δυστοπικής μητρόπολης του μέλλοντος, όπου οι άνθρωποι έχουν αρχίσει να προσαρμόζονται στο νέο συνθετικό περιβάλλον και να υποβάλλονται σε νέες μεταλλάξεις. Νέα ανθρώπινα όργανα κάνουν την εμφάνισή τους, τα μεταμορφωμένα σώματα «γεννούν» νέους όγκους, ενώ συνθετικά τοξικά σνακ φτιάχνονται σε κρυφά εργαστήρια. Την ίδια στιγμή που το κράτος προσπαθεί να ελέγξει τις ταχέως αναπτυσσόμενες μεταλλάξεις μέσω μιας νεοσύστατης αστυνομικής υπηρεσίας, ο περφόρμερ Σαούλ και η παρτενέρ του Καπρίς στήνουν εξτραβαγκάντ παραστάσεις όπου το εξελιγμένο ανθρώπινο σώμα μετατρέπεται σε θέαμα.

Το θέαμα, λοιπόν, σε όλες του τις εκφάνσεις, αλλά και η κλιματική αλλαγή που μετατρέπει ουσιαστικά το ανθρώπινο είδος σε «πειραματόζωο» που θα πρέπει να προσαρμοστεί σε νέες εχθρικές συνθήκες είναι οι θεματικές που διατρέχουν το φιλόδοξο sci-fi του βετεράνου Κρόνενμπεργκ. Έχοντας ήδη καταφέρει να δημιουργήσει ένα αριστουργηματικό body horror movie πριν σχεδόν 35 χρόνια («Η Μύγα», 1986), ο Καναδός σκηνοθέτης προσπαθεί να επαναλάβει την επιτυχημένη κινηματογραφική συνταγή του. Δηλαδή, χρησιμοποιώντας το μεταλλαγμένο σώμα να παραδώσει μια πολυεπίπεδη αλληγορία που να θίγει ευρύτερα φιλοσοφικά, ηθικά, οικολογικά και υπαρξιακά ζητήματα.

Η υπέρμετρη φιλοδοξία είναι αυτή που τελικά υπονομεύει το τελικό αποτέλεσμα στη συγκεκριμένη περίπτωση. Απλώνοντας υπερβολικά τον σεναριακό του ιστό σε αχρείαστες υποπλοκές (η ομάδα παρασκευής τοξικών σνακ, η ιστορία με πρωταγωνιστή τον Πυρπασόπουλο κ.α.), το horror/scifi του Κρόνενμπεργκ χάνει γρήγορα τον προσανατολισμό του και την ατμοσφαιρικότητά του. Σκηνές ατάκτως ειρημένες που έχουν κυρίως ως σκοπό να σοκάρουν με ένα παρωχημένο τρομο-τρόπο, δημιουργούν μια σκόρπια αφήγηση που δεν μπορεί να προσφέρει κορυφώσεις, σασπένς ή έστω ένα κάποιο ενδιαφέρον. Οι μονοδιάστατες ερμηνείες (τελείως εκτός κλίματος η ψιθυριστο-παλαβιάρικη πρόζα της Στιούαρτ), τα ετερόκλιτα σκηνικά και φωτογραφία, συμπληρώνουν το προβληματικό αποτέλεσμα που δεν μπορεί να υπηρετήσει τις ενδιαφέρουσες αλληγορικές ανησυχίες του Κρόνενμπεργκ (ο ναρκισσισμός των ανθρώπων που έχει εκτιναχθεί από τα social media, η επικράτηση της ευδαιμονίας & η κυριαρχία του σώματος έναντι του πνεύματος στη σημερινή κοινωνία, τα ηθικά ζητήματα που εγείρει η πρόοδος της βιοτεχνολογίας, οι επιπτώσεις της μόλυνσης του περιβάλλοντος και της κλιματικής αλλαγής και πολλά ακόμη). Τα «Εγκλήματα του Μέλλοντος» στη συγκεκριμένη περίπτωση θα μείνουν κινηματογραφικά ανεξιχνίαστα.

Κυκλοφορούν επίσης στις κινηματογραφικές αίθουσες αυτήν την εβδομάδα:

Το Τρίγωνο της Θλίψης («Triangle of Sadness») – Κυκλοφορεί στις 16/9

2022, Διάρκεια: 147′
Σκηνοθεσία: Ρούμπεν Έστλουντ. Πρωταγωνιστούν: Χάρις Ντίκινσον, Τσάρλμπι Ντιν, Γούντι Χάρελσον

Τα διάσημα μοντέλα Καρλ και Γιάγια είναι καλεσμένα σε μια πολυτελή κρουαζιέρα με μία παρέα από ασύλληπτα πλούσιους επιβάτες, έναν ολιγάρχη από τη Ρωσία, βρετανούς εμπόρους όπλων και έναν αλκοολικό καπετάνιο, που επικαλείται τον Μαρξ. Στην αρχή, τα πάντα είναι υλικό για αξιοζήλευτες αναρτήσεις στο Instagram. Αλλά, όταν ξεσπά μία θύελλα και όλοι παθαίνουν ναυτία κατά τη διάρκεια ενός δείπνου με τον καπετάνιο, η ειδυλλιακή κρουαζιέρα καταλήγει σε φιάσκο. Ο Καρλ και η Γιάγια βρίσκονται αποκλεισμένοι σε ένα έρημο νησί με ένα τσούρμο δισεκατομμυριούχων και μία από τις καθαρίστριες του γιοτ. Η ιεραρχία ανατρέπεται στο νησί, καθώς η καθαρίστρια είναι η μόνη που ξέρει να ψαρεύει.

Η Κόρη («La Hija»)
2021, Διάρκεια: 122′
Σκηνοθεσία: Μανουέλ Μαρτίν Κουένκα. Πρωταγωνιστούν: Χαβιέρ Γκουτιέρεζ, Πατρίσια Λόπεζ Αρνάιθ, Ιρένε Βιργκουέζ

Μια δεκαπεντάχρονη κοπέλα που διαμένει σε ένα κέντρο για έφηβους παραβάτες, μένει έγκυος. Ο εκπαιδευτής της στο κέντρο, της προτείνει να έρθει στα κρυφά να ζήσει μαζί με τη γυναίκα του στο απομονωμένο σπίτι τους στο βουνό, ώστε να έχει φροντίδα μέχρι να γεννήσει, αλλά με ένα αντάλλαγμα: να κρατήσουν το μωρό όταν αυτό γεννηθεί.

Το Ορφανό: Πρώτος Φόνος («Orphan: First Kill»)

2022, Διάρκεια: 109′
Σκηνοθεσία: Γουίλιαμ Μπρεντ Μπελ. Πρωταγωνιστούν: Ιζαμπέλ Φούρμαν, Ρόσιφ Σάδερλαντ

Η μικρόσωμη Έστερ δραπετεύει από μια ψυχιατρική κλινική και καταφέρνει να βρει καταφύγιο σε μια οικογένεια, παριστάνοντας την κόρη τους που είχε εξαφανιστεί. Αγνοεί, όμως, πως η νέα της μητέρα δεν είναι τόσο αθώα όσο εκείνη πιστεύει.

Ο Άνθρωπος με τις Απαντήσεις
2021, Διάρκεια: 80’
Σκηνοθεσία: Στέλιος Καμμίτσης. Πρωταγωνιστούν: ΒασίληςΜαγουλιώτης, Άντον Βάιλ, Στέλλα Φυρογένη

Μετά τον θάνατο της γιαγιάς του, ο Βίκτωρας, ένας εικοσάχρονος πρώην πρωταθλητής καταδύσεων, αναχωρεί με το πλοίο για Ιταλία. Εκεί συναντάει τον Ματίας, έναν νεαρό, παράτολμο Γερμανό. Και οι δύο κατευθύνονται προς τη Βαυαρία, ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Και οι δύο αναζητούν απαντήσεις, ο καθένας στις δικές του ερωτήσεις.

Παιχνίδι Μίσους («The Hating Game»)
2021, Διάρκεια: 102′
Σκηνοθεσία: Πίτερ Χάτσινγκς. Πρωταγωνιστούν: Λούσι Χέιλ, Όστιν Στόουελ, Ντέιμον Ντάονο

Αποφασισμένη να πετύχει επαγγελματικά δίχως να θυσιάσει την προσωπική της ηθική, η Λούσι ξεκινά ένα ανελέητο παιχνίδι απέναντι στην παγερή και αποτελεσματική νέμεσή της, τον Τζόσουα, σε μια αντιπαλότητα που περιπλέκεται εξαιτίας των συναισθημάτων που αρχίζει να τρέφει για εκείνον.

Επανεκδόσεις

Playtime
1967, Διάρκεια: 125’
Σκηνοθεσία: Ζακ Τατί. Πρωταγωνιστούν: Ζακ Τατί, Ζακλίν Λεκόμ, Βαλερί Καμίλ

Επανέκδοση μιας αριστουργηματικής κωμωδίαςτου Ζακ Τατί, με τον κύριο Ιλό να μπλέκει στα γρανάζια της σύγχρονης τεχνολογίας.

Αντίο, Παιδιά («Au Revoir les Enfants»)
1987, Διάρκεια: 103′
Σκηνοθεσία: Λουί Μαλ. Πρωταγωνιστούν: Γκασπάρ Μανές, Ραφαέλ Φεϊτό.

Ο Ζουλιέν πλήττει στο καθολικό οικοτροφείο όπου φιλοξενείται τον χειμώνα του 1944 στην κατεχόμενη από τους ναζί Γαλλία, όταν καταφθάνει στο σχολείο ο νέος μαθητής Ζαν Μπονέ. Ο ανταγωνισμός δίνει τη θέση του σε μια φιλία που όλο και ισχυροποιείται, μέχρι που το μυστικό του Ζαν θα φέρει τα δυο αγόρια αντιμέτωπα με τη σκληρότητα του κόσμου των ενηλίκων.

Το Νησί («Seom»)
2000, Διάρκεια: 82’
Σκηνοθεσία: Κιμ Κι Ντουκ. Πρωταγωνιστούν: Γιουνγκ Σου, Γιο Σουκ Κιμ, Σέο Γουόν

Η Χι Ζιν, βουβή από αδυναμία ή από επιλογή, εξασφαλίζει τον επιούσιο από τους ψαράδες μιας λιμνοθάλασσας, πουλώντας τους τροφή την ημέρα και το κορμί της τη νύχτα. Οι πελάτες της την περιφρονούν, όμως η ίδια κρύβει έντονα συναισθήματα που εκρήγνυνται τις πιο ανύποπτες στιγμές. Ο ερχομός του αστυνομικού Χιον Σι θα πυροδοτήσει ακραίες εξελίξεις.

Ακολουθήστε το flaginlife.gr στο Google News για να λάβετε τις τελευταίες ειδήσεις, κριτικές και συμβουλές για το ποτό, τη διασκέδαση, το φαγητό και τα ταξίδια.

Περισσότερα