fbpx
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
/
Οι ταινίες της εβδομάδας (13/10): Ένα οσκαρικό ιαπωνικό κομψοτέχνημα στις αίθουσες
drive my car

Drive my Car

Οι ταινίες της εβδομάδας (13/10): Ένα οσκαρικό ιαπωνικό κομψοτέχνημα στις αίθουσες

Κάθε Παρασκευή ο Γιάγκος Αντίοχος βλέπει και αξιολογεί τις νέες ταινίες που κυκλοφορούν στις αίθουσες

Drive my Car****

2021, Διάρκεια: 179′

Σκηνοθεσία: Ριουσούκε Χαμαγκούτσι. Πρωταγωνιστούν: Χιντετόσι Νισιτζίμα, Τόκο Μιούρα, Μαζάκι Οκάντα

«Ο Τσέχωφ είναι επικίνδυνος. Σε φέρνει αντιμέτωπο με τον πραγματικό σου εαυτό» λέει στο φιλμ ο αναγνωρισμένος σκηνοθέτης Γιουσούκε Καφούκου στον νεαρό πρωταγωνιστή του Κότζι Τακατζούκι, λίγο πριν οι ζωές και των δύο βρεθούν σε νέα περιδίνηση.

Σ’ αυτό το ακριβώς το σημείο βρίσκεται άλλωστε και η μοναδική αξία της τσεχωφικής κληρονομιάς. Στα έργα του, ο Ρώσος συγγραφέας κατάφερε μέσα από ταπεινές, καθημερινές ιστορίες να φτάσει στα μύχια της ανθρώπινης ψυχής, φέρνοντας τους πρωταγωνιστές του, αλλά και τους αναγνώστες/θεατές,αντιμέτωπους με τα αδιέξοδα, τα απωθημένα, τους φόβους και τα πάθη τους. Να κοιταχτούν, δηλαδή, κατάματα στον καθρέφτη, χωρίς παραμορφώσεις και αντανακλάσεις, «αντιμέτωποι με τον πραγματικό τους εαυτό»…

Στο «Drive my Car», ο Γιουσούκε Καφούκου είναι ένας γνωστός Ιάπωνας ηθοποιός και σκηνοθέτης, παντρεμένος με την επιτυχημένη τηλεοπτική σεναριογράφο Ότο. Μετά την ακύρωση της πτήσης του προς Βλαδιβοστόκ, βρίσκει τη γυναίκα του με έναν άλλον άντρα στο σπίτι. Χωρίς να αντιδράσει, θα κρατήσει κρυφή την απιστία μέχρι τον ξαφνικό θάνατο της γυναίκας του από εγκεφαλική αιμορραγία. Δυο χρόνια μετά του ζητείται να σκηνοθετήσει τον «Θείο Βάνια» στην πόλη της Χιροσίμα, όπου μια νεαρή, αγέλαστη οδηγός αναλαμβάνει να τον πηγαίνει καθημερινά από και προς το θέατρο. Το ανέβασμα της παράστασης θα φέρει τον σκηνοθέτη αντιμέτωπο με τις κακοφορμισμένες πληγές του παρελθόντος και τα υπαρξιακά αδιέξοδα που άφησαν πίσω τους οι οικογενειακές απώλειες.

Το αφηγηματικό όχημα του «Drive my Car» είναι ένα πραγματικό όχημα.Ένα κόκκινο Saab 900 turbo μέσα στο οποίο ο σκηνοθέτης/ηθοποιός Γιουσούκε Καφούκου ακούει τις κασέτες με τη φωνή της πρώην συζύγου του για να προβάρει τα λόγια του έργου. Μέσα σε αυτό ο πρωταγωνιστής γίνεται ο εαυτό του, συνδέεται (με κάποιον τρόπο) με τη σύζυγό του και βασικά βρίσκει την ουσία της τσεχωφικής δραματουργίας. Όταν του επιβάλλεται από το θέατρο της Χιροσίμα να αποκτήσει μια οδηγό που θα τον μεταφέρει με το αυτοκίνητό του στη δουλειά, τότε αυτός δυσανασχετεί. Δεν θέλει κανένας να εισχωρήσει μέσα στο καλά σφραγισμένο κόσμο του. Η νεαρή οδηγός που θα του ανατεθεί, όμως, κουβαλώντας τα δικά της ένοχα μυστικά θα καταφέρει να ξεκλειδώσει τον Γιουσούκε, να πάρει από τα χέρια του το τιμόνι και να «οδηγήσει το αυτοκίνητό του» σε νέους απελευθερωτικούς δρόμους.

Το φιλμ που κέρδισε το Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας και βραβείου σεναρίου στις Κάννες βρίθει συμβόλων και αλληγοριών. Το κόκκινο Saab της δεκαετίας του ’80 είναι το ευρωπαϊκό νοσταλγικό καταφύγιο ενός ανθρώπου που δυσκολεύεται να διαχειριστεί το παρόν. Η Χιροσίμα είναι ο τόπος που ενώνει το συλλογικό με το ατομικό τραύμα. Το πολύγλωσσο ανέβασμα του «Θείου Βάνια» αντανακλά τη σύγχρονη ασιατική πολυπολιτισμική πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί μέσα από την επίδραση των νέων τεχνολογιών. Οι ιστορίες της Ότο – ειδικότερα αυτή με τη θαλάσσια λάμπραινα – έχουν φροϋδικές προεκτάσεις και συμβολισμούς πάνω στην ερωτική επιθυμία. Γενικότερα, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται στην ταινία του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι («Ιστορίες της Τύχης και της Φαντασίας», «Happy Hour»), ο οποίος συνυπογράφει και το σενάριο της. Έτσι δεν είναι εξάλλου και στην πραγματικότητα;

Συνδυάζοντας έναν χαρακτήρα διηγήματος του Χαρούκι Μουρακάμι με τη διαχρονική γοητεία του «Θείου Βάνια», ο Ιάπωνας δημιουργός προσφέρει ένα τρίωρο δράμα λεπτών ψυχολογικών αποχρώσεων και λιτών αφηγηματικών γραμμών.Ένα έργο που διέπεται από αδρή ποιητικότητα και διάχυτο συναισθηματισμό, κινούμενο ως επί των πλείστων πάνω σε τέσσερις ρόδες. Ευαίσθητο, ακριβές και ειλικρινές – με μοναδική σεναριακή αστοχία το τραβηγμένο έγκλημα του Κότζι Τακατζούκι-, το «Drive my Car» αποτελεί ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα που μέσα από το μελαγχολικό του μανδύα κρύβει ψήγματα τσεχωφικήςαισιοδοξίας: Για έναν καλύτερο (προσωπικό & συλλογικό) κόσμο, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να είναι πιο αληθινοί, έχοντας συμφιλιωθεί πραγματικά με τα λάθη, τα πάθη και τις ανικανοποίητες τους επιθυμίες.

Παίζονται ακόμη στις αίθουσες

Κοίτα τους πως Τρέχουν («See How They Run»)
2022, Διάρκεια: 98′
Σκηνοθεσία: Τομ Τζορτζ. Πρωταγωνιστούν: Σαμ Ρόκγουελ, Σίρσα Ρόναν, Έιντριεν Μπρόντι

Στο West End του Λονδίνου της δεκαετίας του 1950, τα σχέδια για την κινηματογραφική μεταφορά ενός επιτυχημένου θεατρικού έργου διακόπτονται απότομα όταν ένα βασικό μέλος του συνεργείου δολοφονείται. Όταν ο αποτραβηγμένος από τον κόσμο επιθεωρητής Στόπαρντ και η πρόθυμη αρχάρια Κόνσταμπλ Στόλκερ αναλαμβάνουν την υπόθεση, βρίσκονται μπλεγμένοι σε ένα αινιγματικό παιχνίδι υπόπτων, ερευνώντας τη μυστηριώδη ανθρωποκτονία με δικό τους κίνδυνο.

Ο Χαμένος Βασιλιάς («The Lost King»)
2022, Διάρκεια: 108′
Σκηνοθεσία: Στίβεν Φρίαρς. Πρωταγωνιστούν: Χάρι Λόιντ, Σάλι Χόκινς, Στιβ Κούγκαν

Το 2012, βρέθηκαν τα λείψανα του βασιλιά Ριχάρδου Γ’ ανακαλύφθηκαν κάτω από ένα πάρκινγκ στο Λέστερ, τα οποία αγνοούνταν για περισσότερα από 500 χρόνια,. Η έρευνα είχε ενορχηστρωθεί από μία ερασιτέχνη ιστορικό, την ΦιλίπαΛάνγκλεϊ, της οποίας η αδιάκοπη έρευνα είχε αντιμετωπιστεί με ακατανοησία από τους φίλους και την οικογένειά της και με σκεπτικισμό από ειδικούς και ακαδημαϊκούς. Η ταινία «Ο Χαμένος Βασιλιάς» είναι η επιβεβαιωτική αληθινή ιστορία μιας γυναίκας που αρνήθηκε να την αγνοήσουν και εναντιώθηκε στους πιο επιφανείς ιστορικούς της χώρας, αναγκάζοντάς τους να στοχαστούν εκ νέου για έναν από τους πιο διαβόητους βασιλιάδες στην ιστορία της Αγγλίας.

Η Τελευταία Νύχτα με τις Μάσκες («Halloween Ends»)
2022, Διάρκεια: 111′
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν. Πρωταγωνιστούν: Γουίλ Πάτον, Τζέιμι Λι Κέρτις, Αντι Μάτιτσακ, Τζέιμς Τζουντ Κόρτνεϊ

Τέσσερα χρόνια μετά τα γεγονότα του «Halloween Kills», η Λόρι ζει με την εγγονή της Άλισον, και ολοκληρώνει τη συγγραφή των απομνημονευμάτων της. Ο Μάικλ Μάιερς δεν έχει εμφανιστεί έκτοτε. Η Λόρι, αφού επέτρεψε στο φάντασμα του Μάικλ να καθορίζει τη ζωή της για τόσες δεκαετίες, αποφάσισε να απελευθερωθεί από το φόβο και την οργή και να αγκαλιάσει τη ζωή. Έχει υποβληθεί πλέον σε εντατική θεραπεία και έχει χτίσει σιγά σιγά ένα ασφαλές, σταθερό, αγαπημένο σπίτι για τον εαυτό της και την 21χρονη εγγονή της. Η Άλισον είναι πλέον νοσοκόμα και αναπτύσσει μια ρομαντική σχέση με τον εσωστρεφή Κόρεϊ, ο οποίος θα κατηγορηθεί για τη δολοφονία του αγοριού που πρόσεχε τη νύχτα του Halloween του 2019. Ο θάνατος του αγοριού συνέβη κάτω από ανεξήγητες συνθήκες και ο Κόρεϊ αθωώθηκε, αλλά η μικρή πόλη τον αντιμετωπίζει πλέον σαν παρία. Όταν η Λόρι, χρόνια μετά την αθώωση του Κόρεϊ, βλέπει τον νεαρό να εκφοβίζεται από κάποιους ντόπιους εφήβους, έρχεται να τον υπερασπιστεί και στη συνέχεια ξεκινά και ενθαρρύνει τη σχέση της Άλισον και του Κόρεϊ. Όσο όμως το ειδύλλιό τους εξελίσσεται, η Λόρι αρχίζει να αισθάνεται άβολα, καθώς η Άλισον αρχίζει να απομακρύνεται από κοντά της και η προσωπικότητα του Κόρεϊ φαίνεται να αλλάζει.

Moonage Daydream
2022, Διάρκεια: 135′
Σκηνοθεσία:Μπρετ Μόργκεν

Το «Moonage Daydream» εμβαθύνει στην τέχνη και στην πρώιμη δισκογραφία του, προσεγγίζοντας τους λόγους που καθιστούν τον David Bowie έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες των τελευταίων 50 ετών, γιορτάζοντας με μια υπαρξιακή μουσική οδύσσεια την κληρονομιά και την διαχρονική επιρροή του αξέχαστου μουσικού.

Ακολουθήστε μας

Περισσότερα