fbpx
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
Mercedes-Benz 300 SL
pexels.com/@mikebirdy

pexels.com/@mikebirdy

Mercedes-Benz 300 SL

Εμείς θα μιλήσουμε σήμερα για ένα έργο τέχνης. Για ένα κλασσικό αυτοκίνητο που δεν το αγγίζει ο χρόνος. Πρόκειται για ένα από τα πιο διαχρονικά κομμάτια της Mercedes, την 300 SL που κυκλοφόρησε σε δύο διαφορετικές εκδοχές.

Υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν το αυτοκίνητο ένα απλό μέσο μεταφοράς, υπάρχουν άλλοι που μπορούν να αναγνωρίσουν την διαφορά ενός καλού από ένα μέτριο αυτοκίνητο. Και υπάρχουν κι αυτοί που τα θαυμάζουν. Εμείς θα μιλήσουμε σήμερα για ένα έργο τέχνης. Για ένα κλασσικό αυτοκίνητο που δεν το αγγίζει ο χρόνος. Πρόκειται για ένα από τα διαχρονικά κομμάτια της Mercedes, την 300 SL που κυκλοφόρησε σε δύο διαφορετικές εκδοχές. H κλειστή έκδοση Gullwing, με τις πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω, παρουσιάστηκε το 1954. Η ανοιχτή Roadster έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι της Γενεύης πριν 65 ακριβώς χρόνια, τον Μάρτιο του 1957.

Mercedes-Benz 300 SL- Gullwing, unsplash.com/@metinozer
Mercedes-Benz 300 SL- Gullwing

Τα χαρακτηριστικά της Mercedes 330 SL

Η 300 SL Coupé είναι από τα πιο περιζήτητα μοντέλα από τους λάτρεις των γρήγορων αυτοκινήτων. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά κομψό και τεχνολογικά πολύ προηγμένο για την εποχή του μοντέλο. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με σύστημα ψεκασμού βενζίνης. O εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας παραγωγής έδινε τελική ταχύτητα πάνω από 225 km/h. To 1958, μια 300 SL Roadster με αγωνιστικό παρμπρίζ και κάλυμμα στη θέση του συνοδηγού χρονομετρήθηκε στα 242,5 km/h στην autobahn Μόναχο-Ingolstadt.
Η σκεπή αρχικά ήταν αποκλειστικά υφασμάτινη, χειροκίνητη, αλλά από το 1959 άρχισε να διατίθεται και αφαιρούμενη σκεπή hard-top. Η άλλη διαφορά ήταν στα μπροστινά φανάρια, όπου οι προβολείς και τα φλας ήταν πίσω από ενιαίο κρύσταλλο. Μάλιστα το βάρος της αυξήθηκε κατά 120 κιλά, καθώς ο εξοπλισμός ήταν πλουσιότερος.

@hportillo1

H 300 SL Roadster ήταν ένα πολιτισμένο cabrio υψηλής κοινωνίας, αλλά συνέχισε και την αγωνιστική παράδοση της κλειστής 300 SLR, καθώς η Mercedes έφτιαξε το 1957 δύο αυτοκίνητα για το αμερικάνικο πρωτάθλημα σπορ αυτοκινήτων (NASCC).

H παραγωγή της 300 SL Roadster σταμάτησε τον Φεβρουάριο του 1963, αφού είχαν κατασκευαστεί 1.858 αυτοκίνητα.

 

Το μυστικό της επιτυχίας της 300SL (και) στις Ηνωμένες Πολιτείες

Για να ξεκινήσουμε την ιστορία, πρέπει να αναφερθούμε στον Max Hoffman, που οι περισσότεροι τον έχουν ξεχάσει. Εγκαταστάθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1941, και έκανε τεράστια περιουσία όταν τελείωσε ο Πόλεμος, αφού ανέλαβε  την αποκλειστική διανομή ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην Ανατολική Ακτή. Σε αυτόν οφείλονται οι μεγάλες πωλήσεις αρκετών ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Με τη Mercedes, μάλιστα, χτύπησε jackpot!

Γνωρίζοντας την αγορά και αναγνωρίζοντας τις ανάγκες της εποχής, υπέδειξε στην Daimler την «αστική» έκδοση 300 SL Coupé και εγγυήθηκε την πώληση 1.000 αυτοκινήτων. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης τον Ιανουάριο του 1954.

Οι Αμερικανοί ενθουσιάστηκαν από τις πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω, θυμίζοντας «φτερά γλάρου» (gullwings στα αγγλικά) και τις πολύ γρήγορες επιδόσεις. Οι περίφημες πόρτες ήταν επιβεβλημένη προσθήκη λόγω της αγωνιστικής κατασκευής. Να υπενθυμίσουμε ότι παρέμεινε για καιρό το πιο γρήγορο αυτοκίνητο του κόσμου.

 

Η τιμή του σήμερα; Είναι μεταξύ 950.000-1,5εκ. ευρώ!

Πηγή: MercedesBenz/drive.gr

Ακολουθήστε μας

Περισσότερα