fbpx
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
/
«Ελευθερία στη Βρέμη»: Το αριστούργημα του Φάσμπιντερ στο Θέατρο Τέχνης

,

«Ελευθερία στη Βρέμη»: Το αριστούργημα του Φάσμπιντερ στο Θέατρο Τέχνης

Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν συμπράττει για πρώτη φορά με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης σε μια παράσταση –αλληγορία για το ρόλο της εξουσίας στις διαπροσωπικές σχέσεις και την ελευθερία που κατακτάται με κάθε τίμημα. Μέχρι τις 9 Απριλίου.

Το 1971 ο Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ, το enfant terrible του νέου γερμανικού κινηματογράφου ανεβάζει την παράσταση «Ελευθερία στη Βρέμη» στο θέατρο της ομώνυμης πόλης. Ήταν το δέκατο έκτο θεατρικό πόνημα του συγγραφέα ο οποίος άντλησε έμπνευση από την πραγματική ιστορία της Γκεέσε Γκότφριντ. Η τελευταία υπήρξε μια αστή της Βρέμης, κατά γενική ομολογία θεοσεβής και έντιμη, που σκότωσε δεκαπέντε ανθρώπους – τα εγκλήματά της αποκαλύφθηκαν το 1831 και αποκεφαλίστηκε στην τελευταία δημόσια εκτέλεση στην πόλη.

Το έργο του Φάσμπιντερ επικεντρώνεται στο πρόσωπο της Γκεέσε και στο κοινωνικό- ψυχολογικό παρασκήνιο, το οποίο καθόρισε τις πράξεις της. Μέσα από μια αλληγορία για το ρόλο της εξουσίας στις διαπροσωπικές σχέσεις, η ηρωίδα παρουσιάζεται ως μια γυναίκα που απέναντι στην αδικία μιας ανδροκρατούμενης κοινωνίας, δεν βρίσκει άλλη δυνατότητα απελευθέρωσης και αυτοπραγμάτωσης από το φόνο! Ακούγεται υπερβολικό, αλλά Γκεέσε Γκότφριντ ζούσε στη Βρέμη στο πρώτο ήμισυ του 19ου αιώνα, μια εποχή κατά τη διάρκεια της οποίας κάθε γυναίκα ήταν εξαρτημένη από τον πατέρα, τον σύζυγο, τον αδελφό και όποιον άλλο άντρα υπήρχε στη ζωή της. Δυνατότητα ανεξαρτησίας δεν υπήρχε καμία, ενώ ελεύθερες γυναίκες νοούνταν μόνο οι πόρνες, αν κι αυτές ακόμη ήταν υποχείρια κάποιου προαγωγού. Η διεκδίκηση της ελευθερίας από μια γυναίκα αντιμετωπιζόταν ως ψυχικό νόσημα, ως λάθος της φύσης και μπορούσε να την οδηγήσει ακόμη και στο δικαστήριο. Η Γκεέσε, στην προσπάθειά της να κερδίσει την ελευθερία ήρθε σε σύγκρουση με όλο το περιβάλλον της και όταν συνάντησε εμπόδια και αισθάνθηκε ότι απειλείται, αμύνθηκε, καταφεύγοντας σε ακραίες, αποτρόπαιες λύσεις πέρα και έξω από κάθε λογική.

Εως τις 9 Απριλίου η «Ελευθερία στη Βρέμη» ανεβαίνει στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, το οποίο συμπράττει για πρώτη φορά με το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης: το έργο, άλλωστε, αποτελεί τη χειμερινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης για την περίοδο 2022-23.

Η παράσταση, αφού έκανε πρεμιέρα με μεγάλη επιτυχία στα Χανιά και περιόδευσε σε πόλεις της Κρήτης, παρουσιάζεται στο Θέατρο Τέχνης σε νέα μετάφραση του Γιώργου Δεπάστα και διασκευή, σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, μουσική επιμέλεια του Νίκου Μαστοράκη, ο οποίος επιστρέφει με μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών και συντελεστών στο Υπόγειο, μετά την επιτυχημένη παράσταση «Επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα».

Η «Ελευθερία στη Βρέμη», είναι εξαιρετικά επίκαιρη καθώς δεν αναφέρεται μόνο στη χειραφέτηση της γυναίκας, αλλά στην απελευθέρωση κάθε εξουσιαζόμενου από τον εξουσιαστή. Σε αυτή την ωδή στην ελευθερία που κατακτάται με κάθε τίμημα και η οποία θυμίζει τη Φόνισσα του Παπαδιαμάντη πρωταγωνιστούν αλφαβητικά οι Μαριάννα Δημητρίου, Άγης Εμμανουήλ, Διαμαντής Καραναστάσης, Μαρία Κεχαγιόγλου, Καίτη Μανωλιδάκη, Γιωργής Τσαμπουράκης και Χάρης Τσιτσάκης.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ, Υπόγειο Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα

Για Εισιτήρια πατήστε εδώ

Ακολουθήστε μας

Περισσότερα