Hit or miss?
Η μόδα εξελίσσεται, ανανεώνεται και συχνά προκαλεί. Υπάρχουν όμως και εκείνες οι περιπτώσεις που, στη προσπάθεια για τη δημιουργία ενός ακόμα trend, ακόμα και μεγάλοι οίκοι μόδας χάνονται κάπου στη μετάφραση. H Yves Saint Laurent με τη νέα take- away box bag, δυστυχώς δε ξέφυγε από την κανόνα. Αρχικά να πω, ότι στα social media, σχεδιαστές μόδας μέχρι fashion bloggers, κάνουν διθυραμβικά σχόλια για τη νέα it τσάντα και την αισθητική της.. Και κάπου εδώ έρχομαι να διαφωνήσω, λέγοντας ότι στις περισσότερες περιπτώσεις, η “τάση για τη τάση” δε χαρακτηρίζεται από αισθητική και σίγουρα ούτε από διαχρονικότητα. Όσο υποκειμενική και να είναι η αντίληψη μας για τη μόδα, δε μπορούμε να παραβλέπουμε βασικούς κανόνες, ακόμα και αν πρόκειται για μεγάλα ονόματα οίκων.
Όπως πιθανότατα καταλάβατε, η άποψη μου για τη συγκεκριμένη τσάντα δεν είναι και η καλύτερη.. Προσωπικά δε βλέπω πουθενά αυτή τη πολυδιαφημιζόμενη “καινοτομία” και θα σας εξηγήσω το γιατί. Οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουν τα McDonald’s και τα έχουν επισκεφτεί τουλάχιστον μια φορά για ένα quick lunch. Γνωρίζουν επίσης ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα, δεν βαδίζει στο μονοπάτι της υψηλής γαστρονομίας, ούτε της υψηλής ποιότητας, αλλά είναι ό,τι πρέπει για ένα value for money “ένοχο” γεύμα! Που θέλω να καταλήξω; Στο ότι δε χρειάζεται να είναι κάποιος διακεκριμένος γευσιγνώστης, ούτε να ασχολείται σοβαρά με την γαστρονομία για να το αντιληφθεί. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με την μόδα. Δυστυχώς ή ευτυχώς, δε χρειάζονται ειδικές γνώσεις για να ξεχωρίσουμε το “ωραίο” από το – για να το θέσω κομψά – “μη ωραίο” και το κλασικό από το εύκαιρο.
Ας γίνω λίγο πιο συγκεκριμένη. Όπως είπαμε, το όνομα της τσάντας είναι “take away box bag”. Τόσο το όνομα όσο και το σχέδιο, θυμίζουν έντονα το χαρακτηριστικό παιδικό κουτάκι take away, των McDonald’s. Η βασική, και ίσως μοναδική διαφορά της τσάντας από το εν λόγω κουτάκι, βρίσκεται προφανώς στη ποιότητα των υλικών. Δέρμα αντί πλαστικού ή χαρτιού και τα αρχικά της μάρκας του οίκου, αντί για του εστιατορίου. Το ανάγλυφο μονόγραμμα, σήμα κατατεθέν του οίκου, είναι τοποθετημένο όπως είναι αναμενόμενο, στο μπροστινό μέρος της τσάντας. Αυτό όμως που μου άφησε ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση, είναι ότι είναι τυπωμένο με μικρά γράμματα σε όλο το pattern της τσάντας! Όσο και να προσπάθησα, προσωπικά μου θυμίζει ταπετσαρία (#not sic). Φυσικά ο γαλλικός οίκος δεν επεδίωκε κάποια συνεργασία με τα McDonald’s, ούτε η τσάντα προορίζεται να περιέχει chicken nuggets και πατάτες, αλλά αυτόματα η εικόνα παραπέμπει σε ένα ιδιαίτερα ακριβό happy meal (βλέπε 1.450 €)!
Καλώς ή κακώς πολλοί οίκοι κατά διαστήματα επιλέγουν να βγάζουν στην αγορά αντισυμβατικά κομμάτια που σχολιάζονται θετικά ή αρνητικά και διαφημίζονται. Εξάλλου, “There’s no such thing as bad publicity”! Όσος ντόρος και να γίνεται για μια δύο τσάντες που λανσάρουν, ο καθένας έχει την άποψη του. Βέβαια τι θα ήταν η μόδα, χωρίς δημιουργικότητα και φαντασία; Σίγουρα, δεν είναι απόλυτα αντικειμενική, αλλά για μένα υπάρχει σωστό και λάθος. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, η νέα πρόταση του Saint Laurent θα παραμείνει στην δεύτερη κατηγορία. Αυτή όμως είναι απλώς η δική μου άποψη. Όλες γνωρίζουμε ότι ένα fashion statement κομμάτι δε χρειάζεται να είναι και χρηστικό. Αν λοιπόν θέλετε να τραβήξετε τα βλέμματα και να κακομάθετε τον εαυτό σας με μια τέτοια αγορά go for it!