Όπως δεν κρίνουμε τους ανθρώπους από την εμφάνισή τους, έτσι δεν επιλέγουμε και τα βιβλία από το εξώφυλλό τους. Κι εννοείται πως συμφωνούμε. Όσο κι αν συμφωνούμε όμως, δεν τηρούμε πάντα αυτόν τον κανόνα. Έτσι σκεφτήκαμε αυτή τη φορά να σας παρουσιάσουμε βιβλία εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους, που έχουν όμως έναν κοινό παρονομαστή. Το κόκκινο εξώφυλλο…
Γιατί όχι άλλωστε; Είναι καλοκαίρι, και το καλοκαίρι θέλει πάθος και το χρώμα του πάθους είναι το κόκκινο! ( Αν διάβαζε αυτή την πρόταση η φιλόλογός μου στο Λύκειο, θα με μηδένιζε που χρησιμοποίησα τόσες ίδιες λέξεις σε μία φράση!)
«ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ» του Κώστα Κρομμύδα
Πρόκειται για το τελευταίο βιβλίο του ταλαντούχου συγγραφέα που κυκλοφόρησε τον προηγούμενο μήνα από τις εκδόσεις Διόπτρα.
Το Αιγαίο είναι ένα καζάνι που βράζει, με Ελλάδα και Τουρκία να παίζουν το πιο ριψοκίνδυνο παιχνίδι εξουσίας ως τώρα.
Η Ισιδώρα τρέχει στην κόψη του χρόνου να μεταφέρει μια σημαντική πληροφορία στα υπόγεια της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, θέτοντας σε κίνδυνο όχι μόνο τη ζωή της, αλλά και την ειρήνη στην περιοχή.
Θανατηφόρες παραπλανήσεις και επτασφράγιστα μυστικά σε μια ιστορία όπου η εμπιστοσύνη, η προδοσία, τα μυστικά και ο έρωτας ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί. Η Ισιδώρα στο πρόσωπο και στον έρωτα ενός άνδρα αναζητά την αλήθεια, αγνοώντας πως κάθε προσπάθεια να αποφύγει το πεπρωμένο της την οδηγεί να το συναντήσει. Στο τέλος καταλαβαίνει ότι ο Δούρειος Ίππος κάθε ανθρώπου είναι όσα κρύβει στην καρδιά του.
«ΤΟ ΠΙΚΡΟ ΠΟΤΗΡΙ» της Λένας Διβάνη
Πολυγραφότατη, καθηγήτρια της Νομικής Σχολής, η Λένα Διβάνη εμπνέεται από την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας και μετά το επιτυχημένο βιβλίο «Ζευγάρια που έγραψαν την ιστορία Της Ελλάδας» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη « Το πικρό ποτήρι» που αφορά τον Ιωάννη Καποδίστρια, την Ρωξάνδρα και την χώρα μας.
Η διαδρομή του Ιωάννη Καποδίστρια προς τη δόξα και τον θάνατο – από τη γέννησή του στα ενετοκρατούμενα Επτάνησα ως το τραγικό του τέλος στο Ναύπλιο. Η ιστορία του πρώτου Έλληνα κυβερνήτη, ενός μοναχικού ήρωα, που χάρισε χωρίς δεύτερη σκέψη τον εαυτό του στην Ελλάδα και στέγνωσε ακόμα και την καρδιά του για να ζήσει η πατρίδα του. Το πικρό ποτήρι το ήπιε συνειδητά μέχρι τέλους μόνος του, αφήνοντας “ορφανή” τη μοναδική γυναίκα που αγάπησε, τη Ρωξάνδρα Στούρτζα.
Ο Ιωάννης, σταυροφόρος της μόρφωσης, γιατρός των φτωχών, κοσμοπολίτης κοσμοκαλόγερος, ταμένος στην πατρίδα του, βάδιζε πάντα οδηγημένος αποκλειστικά και μόνον από τις Αρχές του, με Α κεφαλαίο, όπως εκείνος τις έγραφε. Γι’ αυτό και έπραττε τα “δέοντα” από τη στιγμή που γεννήθηκε μέχρι τη στιγμή που ξεψύχησε, δολοφονημένος από χέρι ελληνικό. Η Ρωξάνδρα τον παρακάλεσε να τον συντροφέψει καθώς ανέβαινε τον Γολγοθά του – αλλά οι Αρχές του τον ανάγκασαν να αρνηθεί…
Δυο ερωτευμένοι που δεν ήταν γραφτό να γίνουν ζευγάρι, αλλά σφράγισαν την ιστορία της Ελλάδας.
«Η ΙΕΡΕΙΑ ΜΕ ΤΟ ΤΑΤΟΥΑΖ» της Πασχαλίας Τραυλού
Τον Απρίλιο του 2022, από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφόρησε η βραβευμένη συγγραφέας Πασχαλία Τραυλού,το μυθιστόρημά της « Η Ιέρεια με το τατουάζ» κι έκανε αίσθηση στους λογοτεχνικούς κύκλους.
…Λαγοκοιμήθηκε, και ανάμεσα στον ύπνο και στον ξύπνιο της νόμιζε πως ξεπρόβαλε στο δωμάτιο η παράξενη ελαφίνα που είδαν στον δρόμο τους.
Ένας άγριος άνεμος ανάδευε ξανά το τρίχωμά της, παρότι ο χώρος ήταν κλειστός σαν κονσέρβα.
Κοιτάζονταν ακίνητες. Το χρώμα των ματιών του ζώου είχε την κοβαλτένια απόχρωση των δικών της ματιών.
Όταν όμως η Αίθρα έκανενα το χαϊδέψει, εκείνο αποτραβήχτηκε και πήρε τη μορφή μιας γυναίκας με παράξενα, έγχρωμα τατουάζ.
Η φιγούρα ενός ελαφιού ξεχώριζε ανάμεσά τους…
Έπειτα από τον θάνατο του γιου της, η αρχαιολόγος και συγγραφέας Αίθρα Μπάξερ βυθίζεται στο ποτό και την κατάθλιψη.
Όταν όμως της γίνεται η πρόταση από την ανθρωποαρχαιολόγο Άντριαν Μάγιορ να συμμετέχει σε μια αρχαιολογική αποστολή
στα Αλτάια όρη προκειμένου να αποδειχτεί πως οι Αμαζόνες ήταν πρόσωπα υπαρκτά, αποφασίζει να ενδώσει.
Μια κόκκινη κλωστή, ο πίνακας Πληγωμένο ελάφι της Φρίντα Κάλο, το νερό απ’ την πηγή των ελαφιών και το βοτάνι του θανάτου, μαζί με μια πλειάδα ηρώων που αλληλεπιδρούν σε παρόν και παρελθόν με διπλές ταυτότητες, δημιουργούν έναν ισχυρό ιστό μυστηρίου, προσφέροντας ένα απίστευτο ταξίδι στον χρόνο.
Ένα βιβλίο για μια εποχή όπου τα όρια ήταν ρευστά ανάμεσα στην πραγματικότητα και τον θρύλο, την ιστορία και τον μύθο, τους ανθρώπους και τους θεούς.
«ΕΙΜΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ»
Ένα βιβλίο από την Key Books όπου 100 γυναίκες κατάγραφουν 100 ιστορίες του τι σημαίνει να είσαι γυναίκα στην Ελλάδα του σήμερα. Κάθε μία μοιράζεται την αλήθεια της.
«Είμαι επικίνδυνη». Υπάρχει κάτι σε αυτές τις δύο λέξεις όταν τις βλέπεις γραμμένες μαζί. Όταν τις βλέπεις τη μία δίπλα στην άλλη. Σου δίνουν θάρρος, δύναμη. Ή σου προκαλούν αμηχανία, αμφιβολία, ενδοιασμούς. 100 γυναίκες γράφουν για την πραγματικότητα που βιώνουν στην Ελλάδα του σήμερα και ξεκινώντας με τη φράση «Είμαι επικίνδυνη» η καθεμιά μοιράζεται την αλήθεια της.
100 γυναίκες με διαφορετικές ηλικίες, επαγγέλματα, οικογένειες, αξίες, ρίζες, επιλογές, τόλμησαν να καταθέσουν την ιστορία τους με ειλικρίνεια και ελευθερία. Οικειοποιήθηκαν την ταμπέλα που έχει χρησιμοποιηθεί ανά τους αιώνες για να ορίσει γυναίκες που τολμούσαν να είναι διαφορετικές και δημιούργησαν ένα μοναδικό μωσαϊκό ιστοριών που σοκάρουν, συγκινούν, αφυπνίζουν, προκαλούν ρίγη ταύτισης και αυθόρμητες κραυγές διαφωνίας, αλλά πάνω απ’ όλα ξεσκεπάζουν τις πραγματικότητες που πολλές φορές αγνοούμε και αμφισβητούμε όταν δεν μοιάζουν με τη δική μας. Γιατί έχουμε ανάγκη από ιστορίες. Εκείνες τις ιστορίες που θα φωτίσουν τι σημαίνει να είσαι γυναίκα στην Ελλάδα του σήμερα. Ιστορίες που θα αναδείξουν τους προβληματισμούς, τις ήττες, τους μικρούς και μεγάλους θριάμβους, τις καθημερινές απογοητεύσεις και τους συμβιβασμούς. Που θα εμπνεύσουν, θα προκαλέσουν και τελικά θα αφυπνίσουν, σε μια χώρα στην οποία τόσες γυναίκες διαπρέπουν καθημερινά παρά τις αντιξοότητες.
Τα συγγραφικά δικαιώματα από την πώληση του βιβλίου θα διατεθούν για την αρωγή οργανισμών που υποστηρίζουν γυναίκες που έχουν υποστεί έμφυλη βία. Μια ιδέα και πρωτοβουλία της Women Act σε συνεργασία με την αθηΝΕΑ, με την υποστήριξη του Women on Top.
Κι αν αγαπάτε το κόκκινο χρώμα κι εσείς, τότε ξεχάστε για λίγο τη ρήση «ποτέ μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του» λοιπόν και αγοράστε το επόμενο βιβλίο σας επειδή σας άρεσε το χρώμα του εξωφύλλου! Αν επιλέξτε κάποιο από τα παραπάνω, θα δικαιωθείτε για την επιλογή σας…