Όταν τα βραβεία μιλούν πιο δυνατά από τα ποτά
Υπάρχει μια στιγμή που μπαίνεις σε ένα bar που έχει πάρει «βραβεία». Βλέπεις τουρίστες να το γεμίζουν, influencers να το φωτογραφίζουν, και περιμένεις ότι θα ζήσεις κάτι ανεπανάληπτο. Κι όμως, καταλήγεις με ένα cocktail που γεύεσαι σαν να φτιάχτηκε βιαστικά, χωρίς φροντίδα, τύπου πάρε το, πιες το και μη πεις πολλά, είμαστε διάσημοι και εμείς ξέρουμε. Σκέφτομαι τότε, πόσο εύκολα μπορεί η φήμη να ξεγελάσει τον κόσμο;
Πόσο πολύ μετράει τελικά ένα όνομα, ένα μπαρ με χίλια βραβεία και γεμάτο από κόσμο, με μέτρια όμως ποτά; Eνώ κάπου δίπλα έχεις ένα πιο μικρό μπαρ, με bartenders που βάζουν ψυχή και αγάπη σε κάθε ποτό, αλλά να μένει μισοάδειο…

Η φήμη στον κόσμο των bars είναι δίκοπο μαχαίρι. Από τη μία, δίνει ορατότητα και μπορεί να τραβήξει ανθρώπους σε μια πόλη που δεν ξέρουν καλά. Από την άλλη, όμως, φτιάχνει μια στρεβλή εικόνα, γιατί οι τουρίστες θα πάνε εκεί που είναι το «famous», εκεί που το διάβασαν σε μια λίστα ή το είδαν στο Instagram. Συχνά, αυτά τα μέρη, δεδομένου του “ονόματος” έχουν και ένα ύφος, λίγο πιο υπεροπτικό, πολλοί επαναπαύονται στα βραβεία τους, βλέποντας την προσπάθεια και την ποιότητα να πέφτει, κάνοντας τον τουρίστα ή τον οποιονδήποτε πελάτη στο τέλος της βραδιάς να πει: “ήταν απλά οκ η εμπειρία”. Και κάπως έτσι τα πραγματικά καλά, τα αυθεντικά, χάνονται στη σκιά.
Δεν έχω κάτι με τα βραβεία, γιατί όντως, όταν είναι κάποιος καλός το αξίζει! Αλλά, δεν πρέπει μετά να τα παρατάει εκεί που είναι, γιατί όντως ένα βραβείο μπορεί να προσελκύσει πελάτες, αλλά δεν μπορεί να φέρει το χαμόγελο που θα σου χαρίσει ο μπάρμαν ο οποίος θυμάται τι ήπιες σε μια προηγούμενη σου επίσκεψη.

Δεν μπορεί να κερδίσει το vibe ενός bar που χτίζεται σιγά σιγά, με φίλους, με locals, με καλή μουσική και πραγματικά καλοφτιαγμένα cocktails. Κι όμως, αυτά είναι τα bars που αξίζει να βρεις, να τα ψάξεις, να τα αγαπήσεις, και να μην στέκεσαι σαν απλός καταναλωτής στα “άψυχα”.
Προσωπικά θεωρώ, πως η φήμη έχει αξία μόνο όταν είναι γνήσια.
Όταν αποκτάται με δουλειά, με συνέπεια και με σεβασμό στον πελάτη.
Τα υπόλοιπα είναι απλώς φώτα που τυφλώνουν.