Από τα crunchy tacos του Όστιν μέχρι το νέο κατάστημα στο Χαλάνδρι, το Taco Bell αφηγείται την ιστορία μιας κουλτούρας που ενώνει comfort food και pop culture
Θα σας ταξιδέψω μέχρι το Όστιν του Τέξας, μια πόλη που επισκέφτηκα λίγο πριν την πανδημία και στην οποία ανακάλυψα την κουλτούρα της Tex – Mex Cuisine. Πιστεύω ακράδαντα πως μόνο κάποιος που έχει γνωρίσει αυτή την κουλτούρα μπορεί να σας περιγράψει τα Taco Bell καταστήματα και τα προϊόντα τους σε πλήρη βαθμό. Και αυτό γιατί πρώτον, το Τέξας δεν έχει καμία σχέση με άλλες πολιτείες της Αμερικής στις οποίες και θα βρείτε κάποιο Taco Bell κατάστημα, και δεύτερον η κουλτούρα της Tex – Mex κουζίνας λειτουργεί σαν καθρέφτης για τα Taco Bell.
Τα Taco Bell μπορεί να μη στοχεύουν στη γαστρονομική τελειότητα ενός fancy μεξικανικού εστιατορίου αλλά αντιπροσωπεύουν κάτι διαφορετικό: την εξέλιξη της fast food κουλτούρας σε μια αλυσίδα που τολμά να πειραματιστεί. Για ένα/μία foodie, ειδικά όταν βρεθεί στο Τέξας, όπου έχει μελετήσει που και τι να φάει, η εμπειρία έχει ενδιαφέρον γιατί δείχνει πως ένα brand επηρεάζει τις διατροφικές συνήθειες και επαναπροσδιορίζει το τι σημαίνει μεξικάνικη έμπνευση σε μια αμερικανική κουζίνα.

Όταν βρέθηκα για πρώτη φορά στο Όστιν του Τέξας, η πρώτη σκέψη για φαγητό πήγε σε καπνιστά bbq, brisket που λιώνει στο στόμα και tacos από αυθεντικές taquerias. Κι όμως, μια βραδιά αναζητούσα κάτι γρήγορο αλλά με χαρακτήρα, και κατέληξα σε ένα Taco Bell. Θυμάμαι πως είχα παραγγείλει ένα Crunchy Taco Supreme, το απόλυτο comfort classic του brand. Τραγανή τορτίγια, λιωμένο τυρί και sour cream να δροσίζει τον ουρανίσκο από εκείνη τη γεύση του καρυκευμένου μοσχαρίσιου κιμά. Φυσικά και δεν μιλάμε για «αυθεντικό» taco με μεξικάνικες ρίζες, αλλά για μια αμερικανοποιημένη εκδοχή που έχει γράψει ιστορία και, προφανώς, άνοιξε και το δρόμο για επενδύσεις.
Θυμάμαι πως προσέθεσα στην παραγγελία και ένα Doritos Locos Taco που δεν ήταν άλλο από ένα taco με κέλυφος από Doritos. Η σκέψη σε κάνει να παραλογίζεσαι αλλά εκεί βρίσκεται ακριβώς και η γοητεία του Taco Bell: προσδοκά να δημιουργεί fusion συνδυασμούς που φλερτάρουν με το kitsch αλλά χαρίζουν μια guilty pleasure ικανοποίηση. Το κατάστημα στο Όστιν είχε τη δική του ενέργεια, παρέες νέων, οικογένειες, οδηγοί φορτηγών – όλοι με ένα δίσκο με tacos, burritos και nachos.

Με αφορμή τα εγκαίνια του 1ου καταστήματος Taco Bell στην Αθήνα, διαβάζοντας και τις δηλώσεις του CEO της Food Plus που αναλαμβάνει να επεκτείνει το brand στην εγχώρια σκηνή, αλλά και του CEO του Taco Bell International, ο στόχος είναι να ξεκινήσει η λειτουργία τριών καταστημάτων στην Αθήνα (Χαλάνδρι, The Mall Athens, Πανόρμου) και η νεολαία να «ζήσει έντονα» και γευστικά. Αυτό είναι το target group του brand, και για την Αθήνα ακόμη πιο ξεκάθαρο, εμπνευσμένο από το motto του Taco Bell “Live Mas”. Η Αθήνα όμως δεν είναι Όστιν και σίγουρα το γρήγορο φαγητό δεν αντιμετωπίζεται ως comfort food. Μπορεί στο Όστιν μια στάση για fast food να είναι γαστρονομική εμπειρία, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα ισχύει και στη δική μας πόλη. Μένει να μάθουμε τις εντυπώσεις από τη νεολαία, και όχι μόνο!

Το Taco Bell, από το 1962 έως και σήμερα δεν έχει μείνει στάσιμο. Έχει προσθέσει vegetarian επιλογές στο μενού, φέρνει συνεχώς νέες ιδέες και αξίζει να αναφέρουμε πως είναι το μοναδικό fast food brand που έχει μετατρέψει τη μαζική κουλτούρα σε μια pop culture εμπειρία. Από εμφανίσεις σε ταινίες και σειρές, μέχρι αναφορές σε τραγούδια το brand λειτουργεί σαν πολιτιστικό σύμβολο του «εύκολου» προσιτού φαγητού. Δημιούργησε ένα είδος γαστρονομικής ισότητας όπου όλοι μπορούν να απολαύσουν tacos και burritos χωρίς οικονομικό εμπόδιο. Δείχνει ευαισθησία στις νέες διατροφικές κουλτούρες και στη βιωσιμότητα και υποστηρίζει τη νεολαία μέσω του Taco Bell Foundation. Ίσως αυτά να είναι αδιάφορες πληροφορίες για τη νεολαία, αλλά ως foodies οφείλουμε να ξέρουμε γιατί θα επιλέξουμε να φτάσουμε ως το νέο του κατάστημα στο Χαλάνδρι.

Μελετώντας λίγο τα fast food brands από κοινωνική σκοπιά και μετά την εμπειρία που η ίδια είχα στο Όστιν, θέλω να αναφέρω πως βίωσα μια νοσταλγία και αίσθηση της κοινότητας εκεί. Παρατηρούσα τον κόσμο και την ενέργεια του καταστήματος, και ακόμη κι αν γεύτηκα ένα από τα καλύτερα taco στη ζωή μου, άξιζε που το επισκέφτηκα μόνο και μόνο για να δω αυτό το αποτύπωμα που φημίζεται πως αφήνει, ως brand, στην κουζίνα της Αμερικής.
Είμαι σίγουρη πως δεν θα έχω την ίδια εμπειρία εδώ, αλλά επιθυμώ να βρεθώ στο Χαλάνδρι μόνο και μόνο για αυτό το new entry ή για μια σύγκριση των tacos…