Εντάξει, ας το παραδεχτούμε, υπάρχουν κάποιοι πελάτες που κάνουν τη ζωή στα εστιατόρια δύσκολη. Είναι εκείνοι οι τύποι που μπορούν να φέρουν στα όρια ακόμα και τον πιο υπομονετικό επαγγελματία της εστίασης.
Βέβαια, σε αυτή τη λίστα ΔΕΝ θα συμπεριλάβουμε τον πιο προφανή ενοχλητικό πελάτη όλων των εποχών – τον τσιγκούνη στο φιλοδώρημα. Το ξέρουμε όλοι: αν δεν μπορείς να αφήσεις tip, καλύτερα φάε σπίτι σου. Ξέρεις ποιος είσαι.
Πάμε λοιπόν στους 5 πιο εκνευριστικούς τύπους πελατών που συναντάμε στα εστιατόρια:
1. Ο Κωμικός της Παρέας
Αχ, ναι, εκείνος ο τύπος που νομίζει πως το εστιατόριο είναι το προσωπικό του comedy club. Για κάθε ατάκα του σερβιτόρου, έχει έτοιμη μια «σπαρταριστή» απάντηση.
«Πώς ήταν το φαγητό;» ρωτά ο δύσμοιρος σερβιτόρος. «Χάλια!» απαντάει ο Κωμικός με πλατύ χαμόγελο, ενώ το πιάτο του μοιάζει λες και το έχει γλείψει σκύλος. Φυσικά, όλοι γελάνε ευγενικά, ενώ ο σερβιτόρος σκέφτεται τις λάθος επιλογές καριέρας του. Αγαπητέ Κωμικέ, καλύτερα να αφήσεις τα αστεία για κάποιον stand-up comedian και να συγκεντρωθείς στην παραγγελία σου.
2. Η Κυρία “Ξέρεις Ποια Είμαι Εγώ;”
Μα πώς τολμάς να μην την εξυπηρετήσεις αμέσως; Είναι, προφανώς, το πιο σημαντικό πρόσωπο που πάτησε ποτέ το πόδι του σε αυτό το μαγαζί. Μπορείς να τη βρεις να χτυπάει τα δάχτυλά της απαιτητικά στον αέρα, σα Μαρία Αντουανέτα της εστίασης, ενώ μιλάει στο κινητό της χωρίς να κοιτάξει ποτέ το προσωπικό στα μάτια.
«Καλησπέρα σας, είστε έτοιμη να παραγγείλετε;»
«Μισό λεπτάκι, μιλάω! Δεν βλέπεις;»
Το στυλ και η ατσαλάκωτη συμπεριφορά της κάνουν τα βλέμματα να πέφτουν πάνω της, αλλά όχι με τον τρόπο που νομίζει. Φυσικά, η κυρία ¨Ξέρεις ποια είμαι εγώ” πολύ συχνά είναι Κύριος ¨Ξέρεις ποιος είμαι εγώ” !
3. Ο Παντογνώστης του Φαγητού
Αυτός ο πελάτης ξέρει τα πάντα για το φαγητό. Κυριολεκτικά τα πάντα. Από το πού καλλιεργούνται τα καρότα της σαλάτας, μέχρι το αν το μοσχάρι έτρωγε βιολογικό τριφύλλι σε μια συγκεκριμένη πλαγιά της Πίνδου. Δεν ρωτάει από περιέργεια, αλλά για να δει αν εσύ ξέρεις. Αν όχι, ετοιμάσου για 10 λεπτά κήρυγμα.
«Αχ, αυτό το κρασί; Δεν είναι κακό, αλλά στην Τοσκάνη ήπια ένα πολύ καλύτερο…»
«Το κρέας είναι καλό, αλλά το μαρινάρισμα θα μπορούσε να ήταν πιο εκλεπτυσμένο.»
Αγαπητέ Παντογνώστη, ευχαριστούμε για το δωρεάν μάθημα, αλλά μήπως να απολαύσεις το φαγητό χωρίς να το αναλύσεις σα να είναι δοκιμασία στο Master Chef;
4. Η Κυρία «Πειράζει να…»
Αυτή η πελάτισσα αντιμετωπίζει το μενού σαν DIY πρόταση και όχι σαν καθορισμένη λίστα επιλογών. Ο σεφ μπορεί να έχει σκεφτεί ένα πιάτο με αγάπη και δημιουργικότητα, αλλά η Κυρία “Πειράζει να” έχει άλλες ιδέες.
«Το ψάρι μπορώ να το έχω ψητό αντί για τηγανητό;»
«Μπορείτε να αντικαταστήσετε τις πατάτες με μανιτάρια, τη σαλάτα με σούπα και η σάλτσα να είναι ξεχωριστά;»
Κάποια στιγμή, το τελικό πιάτο δεν έχει καμία σχέση με το αρχικό, και η κουζίνα αναρωτιέται ποια είναι τα όρια της υπομονής.
5. Ο “Κολλημένος” Πελάτης
Και φτάνουμε στην κορυφή της λίστας με την πιο εκνευριστική φιγούρα: τον πελάτη που δεν φεύγει με τίποτα. Χρειάζεται 20 λεπτά για να επιλέξει το πιάτο του (καθώς ρωτάει κάθε πιθανή λεπτομέρεια), κάνει τρεις ώρες για να απολαύσει το γεύμα του, και ακόμα και όταν έχει τελειώσει το επιδόρπιο και τον καφέ, απλώς κάθεται.
Είναι ο πελάτης που απολαμβάνει την ατμόσφαιρα του εστιατορίου περισσότερο από τη γεύση του φαγητού. Κι όταν όλοι οι άλλοι περιμένουν υπομονετικά για ένα τραπέζι, εκείνος κοιτάζει αφηρημένα το κινητό του και… δεν λέει να φύγει.
Αγαπητέ μας “Κολλημένε”, εκτιμούμε τη συντροφιά σου, αλλά μήπως ήρθε η ώρα να πας και σπίτι σου;
Το φαγητό είναι μια εμπειρία, και οι περισσότεροι πελάτες είναι υπέροχοι. Όμως, κάποιοι έχουν έναν μοναδικό τρόπο να δοκιμάζουν τα όρια της υπομονής του προσωπικού. Αν αναγνωρίζεις τον εαυτό σου σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες… ίσως ήρθε η ώρα για λίγη αυτογνωσία πριν την επόμενη έξοδό σου!