fbpx
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy
FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy

FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy

Τα FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy στους χώρους της Θεσσαλονίκης που προσφέρουν ποιοτικό φαγητό ή ποτό, δεν έχουν την έννοια ή τη σημασία μιας επιβράβευσης. Είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο.

 

Οι περισσότεροι από εμάς θεωρούν ότι οι διακρίσεις που απονέμουν οι αρμόδιοι καθ’ ύλην θεσμοί παγκοσμίως, έχουν σαν κύριο στόχο την ευζωία και την απόλαυση. Απευθύνονται δε, κυρίως σε όσους έχουν μια ιδιαίτερη ευαισθησία σε ό,τι αφορά την ποιότητα του φαγητού που καταναλώνουν, εξ΄ού και τείνουν να συμβουλεύονται τις σχετικές λίστες των βραβευμένων για να κάνουν τις επιλογές τους. Δε θα αμφισβητήσω του λόγου το αληθές, πλην όμως, όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις, έτσι και στην περίπτωση των FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy, το νόμισμα έχει δύο όψεις. Εύλογα, πολλοί ίσως αναρωτηθείτε ποια είναι η δεύτερη. Η απάντηση είναι απλή.

FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy - FlagInLife
Πηγή: Instagram

Τα FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy και η ευρύτερη προσπάθεια που έχει αναλάβει το FLAG In Life, αποσκοπεί στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως πρωτεύουσας της ελληνικής εστίασης και ειδικότερα της ελληνικής κουζίνας. Αυτό ενδεχομένως να ηχεί σαν μια κίνηση που μέσω των διακρίσεων και της δημοσιότητας θα ενισχύσει και θα κάνει βιώσιμη την οικονομία της εστίασης. Προφανώς και ισχύει, αλλά κρύβει κάτι πολύ μεγαλύτερο. Όπως έχουμε τονίσει πολλάκις, οι μετακινήσεις για ψυχαγωγικούς/τουριστικούς λόγους έχουν σ’ ένα σημαντικό ποσοστό, περίπου 25%, ένα συγκεκριμένο ερέθισμα επιλογής. Αυτό είναι η γαστρονομία. Με άλλα λόγια, το ευχάριστο, καλομαγειρεμένο φαγητό, που παράλληλα μας εισάγει σε διαφορετικές γεύσεις από αυτές που έχουμε συνηθίσει να δοκιμάζουμε.

Xaroupi Θεσσαλονίκη
Πηγή: xaroupi.gr

Εάν η Θεσσαλονίκη με επισκέπτες που ξεπερνούν το 1.000.000 ετησίως, καταφέρει μέσα από τα FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy και άλλες ενέργειες που θα ακολουθήσουν, να ευαισθητοποιήσει και να κινήσει το ενδιαφέρον έστω του 20% (200.000 επισκέπτες), το οικονομικό αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό. Μπορούμε εύκολα να υποθέσουμε, ότι το γαστρονομικό ενδιαφέρον της πόλης και οι προτάσεις που κάνει μέσω των χώρων εστίασης, των bar και του street food, μπορεί να οδηγήσει αυτές τις 200.000 επισκεπτών να δαπανήσουν ακόμα και 100€ περισσότερα από αυτά που ξοδεύουν σήμερα κατά τη διαμονή τους στην πόλη. Βάσει αυτής της παραδοχής, το όφελος για την οικονομία της Θεσσαλονίκης θα είναι τουλάχιστον 20.000.000€ ετησίως, ποσό που αποτελεί μια σημαντική, αναζωογονητική ένεση για την οικονομία της.

Delifish Θεσσαλονίκη
Πηγή: Instagram

Εκτός αυτού όμως, υπάρχει και ένα δεύτερο ακόμα μεγαλύτερο όφελος. Η εξοικείωση του επισκέπτη με τα ποιοτικά, τοπικά, διατροφικά προϊόντα, είτε αυτά παράγονται στην κεντρική Μακεδονία, είτε σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Οι σχετικές μελέτες έχουν αποδείξει χωρίς καμία δυνατότητα αμφισβήτησης, ότι τα ποιοτικά προϊόντα μιας χώρας (διατροφικά εν προκειμένω), γίνονται γνωστά και οικεία στον ξένο επισκέπτη μέσω της κατανάλωσής τους στους χώρους εστίασης που επισκέπτονται, είτε από αυθόρμητη επιλογή, είτε μετά από προτροπή τρίτων, όπως ο εστιάτορας, οι φίλοι κ.λπ. Είναι προφανές, ότι δε χρειάζεται να περιττολογήσουμε  εξηγώντας τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει αυτό το γεγονός για τη βιωσιμότητα των τοπικών παραγωγικών μονάδων και για την ευρωστία της οικονομίας μας.

Tribeca Θεσσαλονίκη
Πηγή: Facebook

Τα οφέλη από τη συγκεκριμένη ενέργεια, με εναρκτήριο λάκτισμά την τελετή απονομής των FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy στις 29 Ιανουαρίου, δεν τελειώνουν στα προαναφερθέντα. Θα έλεγα μάλιστα ότι θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης, η οποία κατά τη γνώμη μου εύκολα να αποδείκνυε το συνολικό αποτέλεσμα ανάλογων ενεργειών, αν έβρισκαν πεδίο εφαρμογής σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Θα σταματήσω όμως εδώ για να τονιστεί κάτι το οποίο θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό για την επίτευξη των στόχων. Σε καμία χώρα και κοινότητα ανθρώπων στον κόσμο, το οποιοδήποτε φιλόδοξο σχέδιο που αποσκοπεί στην ευημερία τους, δεν μπορεί να επιτύχει χωρίς τη συμμετοχή και το έμπρακτο ενδιαφέρον των πολιτών, ειδικά των πιο εύρωστων και των opinion leaders.

Clochard Θεσσαλονίκη
Πηγή: Facebook

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η Θεσσαλονίκη έχει τη μεγάλη τύχη να έχει συμπαραστάτη σε αυτή την κίνηση την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ιδιαίτερα τον Περιφερειάρχη κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, που έχει καταβάλει τα μέγιστα στηρίζοντας τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της Θεσσαλονίκης και της οικονομίας της. Ως FLAG In Life, μέσω των FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy και πολλών άλλων ενεργειών, θα πράξουμε το χρέος μας στο μέτρο που μας αναλογεί και ακόμα περισσότερο αν μπορούμε. Η προσπάθεια όμως πρέπει να είναι συλλογική και για να πετύχει πρέπει να συμπράξουν και οι πολίτες ανάλογα με τις δυνατότητές τους.

 

FLAG Awards Thessaloniki City of Gastronomy - FlagInLife

Ακολουθήστε μας

Περισσότερα