FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
Ο εστιατορικός χώρος σε μαρασμό. Τι φταίει;
jakub-zerdzicki-YVIVjKk1Ohw-unsplash

Ο εστιατορικός χώρος σε μαρασμό. Τι φταίει;

Φανταστείτε ένα νησί. Όχι σαν την Μύκονο, αλλά ας πούμε κάτι κοντά στη Μύκονο. Φανταστείτε τώρα και μία ταβέρνα 5-6 km έξω από την πόλη δίπλα στο κεντρικό δρόμο. Από την άλλη μεριά του δρόμου υπάρχει θάλασσα. Μη φανταστείς κάτι σαν την βραζιλιάνικη Κοπακαμπάνα… απλά πράγματα. Σε ό,τι αφορά την ταβέρνα, είναι απλή χωρίς κάποια ιδιαίτερη πολυτέλεια και κατά πάσα πιθανότητα το κτίριο είναι ιδιοκτησίας του ταβερνιάρη. Την έχει αρκετά χρόνια, είναι ικανός, ενώ παράλληλα δοκιμάζει και υιοθετεί νέες ιδέες.

Ο εστιατορικός χώρος σε μαρασμό. Τι φταίει; - FlagInLife

Πριν μερικές μέρες πέρασαν από το μαγαζί του δύο φίλοι και σκέφτηκαν κάτι σαν «να κάτσω λίγο να ξεκουραστώ». Με την ευκαιρία δοκίμασαν δύο πιάτα από το μενού (με θαλασσινό περιεχόμενο) ήπιαν δύο ποτήρια κρασί και ένα μικρό μπουκάλι ανθρακούχο νερό. Γι’ αυτό το… λουκούλλειο γεύμα πλήρωσαν 100 €. Συμπέρασμα; Ας κάνουμε μια απλή αναγωγή σε ένα κανονικό γεύμα με ένα ορεκτικό μια σαλάτα, ένα κύριο πιάτο και κάποιο επιδόρπιο μαζί με δύο ποτηράκια κρασί. 

Οι εκδοχές εδώ είναι δύο. Αν βρισκόμαστε σε μία ταβέρνα ο λογαριασμός θα κινηθεί στο επίπεδο των 50 έως 60€ κατ’ άτομο. Αν, αντίθετα, βρισκόμαστε σε ένα μισελένατο (κατά τη λαϊκή έκφραση) εστιατόριο το πόσο θα είναι τουλάχιστον τριπλάσιο. Βασικά αυτά που πλήρωσαν οι προαναφερόμενοι για κάτι που στην ουσία ήταν απλώς μεζές και όχι ένα κανονικό δείπνο ισοδυναμεί, για να είμαι επιεικής, με κερδοσκοπική εκμετάλλευση.

Ο εστιατορικός χώρος σε μαρασμό. Τι φταίει; - FlagInLife

Εύλογα θα ρωτήσετε και ο πελάτης τι να κάνει. Πολύ απλά, να γυρίσει την πλάτη στη συγκεκριμένη ταβέρνα και σε όλες γενικά τις ταβέρνες που λειτουργούν με βάση την λαϊκή ρήση «έκανε και η μύγα …» και με πρόσχημα κάποιο νεωτερισμό βάζουν το χέρι στην τσέπη του πελάτη, που σε αυτή τη χώρα στην πλειοψηφία του ζει με 1200 € το μήνα, και επιπλέον πουλάνε και μούρη.

Τα αποτελέσματα αυτής της πρακτικής έχουμε αρχίσει ήδη να τα βλέπουμε σε κάποια υπέρ τουριστικά νησιά όπου ο πελάτης -τουρίστας αντί να πάει σε ταβέρνα, πηγαίνει στο σουπερμάρκετ. Χωρίς να γινόμαστε υπερβολικοί, θα πω ότι κάτι τέτοιοι επιχειρηματίες που πυροβολούν τα πόδια της εστίασης, πρέπει οι φίλοι του καλού φαγητού να τους εξοστρακίζουν από το χώρο της γεύσης και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να τους αγνοούν. Αυτό όμως απαιτεί ευσυνείδητους πολίτες και γνώση. Επομένως… 

Ακολουθήστε μας

Περισσότερα

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.