FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
FLIC ICONS
/
/
Η Τηλεοπτική Γαστρονομία ως Πρεσβευτής: Τι Διδάσκει το “Tucci in Italy” και Πώς Μπορεί να Εμπνεύσει την Ελλάδα
Tucci main

Η Τηλεοπτική Γαστρονομία ως Πρεσβευτής: Τι Διδάσκει το “Tucci in Italy” και Πώς Μπορεί να Εμπνεύσει την Ελλάδα

Σειρές όπως το “Tucci in Italy”, όπου ο διάσημος ηθοποιός ταξιδεύει ανά την Ιταλία ανακαλύπτοντας αυθεντικές γεύσεις, τοπικούς παραγωγούς και κρυφούς γαστρονομικούς θησαυρούς, έχουν καταφέρει να αλλάξουν τον τρόπο που το διεθνές κοινό αντιλαμβάνεται και ερωτεύεται μια χώρα.

Αυτό το είδος ταξιδιωτικού-γαστρονομικού ντοκιμαντέρ δεν είναι απλώς ψυχαγωγία. Είναι μια στρατηγική προβολής που λειτουργεί ως “μαλακή δύναμη”, προσελκύοντας ταξιδιώτες, επενδυτές και foodies, προωθώντας εξαγωγές και, τελικά, διαμορφώνοντας το παγκόσμιο brand μιας χώρας.Η Τηλεοπτική Γαστρονομία ως Πρεσβευτής: Τι Διδάσκει το “Tucci in Italy” και Πώς Μπορεί να Εμπνεύσει την Ελλάδα - FlagInLife

Στο “Tucci in Italy”, κάθε επεισόδιο γίνεται ερωτική επιστολή προς μια περιοχή και τη γαστρονομία της. Η Ιταλία παρουσιάζεται πολυεπίπεδη, με κάθε γεύμα να αφηγείται μια ιστορία πολιτισμού, οικογενειακών παραδόσεων και τοπικής περηφάνειας. Ο Tucci δεν στέκεται μόνο στις γνωστές σπεσιαλιτέ — διεισδύει στις μικρές αγορές, στα οικογενειακά τραπέζια, στους αγρότες, στους ψαράδες και στις γιαγιάδες που είναι ζωντανές βιβλιοθήκες γεύσεων. Το αποτέλεσμα; Η Ιταλία εδραιώνει το brand της ως παγκόσμια γαστρονομική πρωτεύουσα, αυξάνοντας το τουριστικό ρεύμα, τις εξαγωγές τροφίμων/κρασιών και τη ζήτηση για ιταλικές εμπειρίες παντού.

Αυτό το παράδειγμα θα έπρεπε να εμπνεύσει και την Ελλάδα, που έχει εξίσου δυνατή γαστρονομική ταυτότητα, ιστορικό βάθος και πολιτισμικό πλούτο, αλλά δεν έχει ακόμη καταφέρει να τα επικοινωνήσει σε παγκόσμιο επίπεδο μέσα από μια εντυπωσιακή, διεθνή τηλεοπτική παραγωγή. Η Ελλάδα δεν έχει μόνο τον ήλιο, τη θάλασσα και τα αρχαία μνημεία· διαθέτει και τοπικά προϊόντα παγκόσμιας κλάσης, μακραίωνες παραδόσεις, ανθρώπους της υπαίθρου που γνωρίζουν τα μυστικά της γεύσης και μαγειρικές ιστορίες που αξίζει να ειπωθούν. Αυτό που λείπει είναι η οργανωμένη, σύγχρονη, πολυδιάστατη αφήγηση, ένα “σενάριο” που θα φέρει τον ξένο θεατή μέσα στα ελληνικά σπίτια, στα χωριά και στα αστικά τραπέζια, στις αγορές και στα οινοποιεία, στους ελαιώνες, στα ταβερνάκια των νησιών και στα ψαροχώρια.Η Τηλεοπτική Γαστρονομία ως Πρεσβευτής: Τι Διδάσκει το “Tucci in Italy” και Πώς Μπορεί να Εμπνεύσει την Ελλάδα - FlagInLife

Η υλοποίηση μιας τέτοιας σειράς δεν απαιτεί μόνο καλές προθέσεις αλλά σοβαρό σχεδιασμό, επαγγελματική παραγωγή και δυνατές διεθνείς συνεργασίες. Η επιλογή του προσώπου που θα αναλάβει τον ρόλο του οικοδεσπότη είναι κομβική: χρειάζεται ένας άνθρωπος με γνώση, πάθος, ανοιχτότητα και διεθνές “πέρασμα”. Ένας σεφ, ένας ηθοποιός, ένας συγγραφέας που θα ξέρει να αφουγκράζεται, να δοκιμάζει χωρίς προκαταλήψεις και να μεταφέρει το ελληνικό συναίσθημα σε κάθε επεισόδιο. Η παραγωγή πρέπει να έχει υψηλά στάνταρ, να ποντάρει στην αυθεντικότητα των ιστοριών και των προσώπων, να αποφεύγει τα κλισέ και να βγάζει την αληθινή ομορφιά της ελληνικής ζωής. Το φαγητό στην Ελλάδα δεν είναι απλώς γεύση, είναι μια εμπειρία μοιράσματος, φιλοξενίας, πολιτισμού, ιστορίας και ψυχής.

Η συνεργασία με διεθνείς πλατφόρμες και δίκτυα (Netflix, BBC, HBO κ.λπ.) είναι απαραίτητη ώστε η σειρά να φτάσει σε παγκόσμιο κοινό, με επαγγελματικούς υπότιτλους και προώθηση που θα την κάνει viral. Την ίδια στιγμή, τα social media, τα γαστρονομικά φεστιβάλ και οι συνεργασίες με Έλληνες και ξένους food writers, influencers και σεφ, θα ενισχύσουν το κύμα ενδιαφέροντος και θα το μετατρέψουν σε πραγματική εμπειρία, δημιουργώντας νέους “πρεσβευτές” της ελληνικής γεύσης.Η Τηλεοπτική Γαστρονομία ως Πρεσβευτής: Τι Διδάσκει το “Tucci in Italy” και Πώς Μπορεί να Εμπνεύσει την Ελλάδα - FlagInLife

Το όφελος για την Ελλάδα από ένα τέτοιο project θα ήταν πολύπλευρο: αύξηση του τουριστικού ρεύματος και σε λιγότερο γνωστές περιοχές, ανάδειξη τοπικών προϊόντων και παραγωγών, ενίσχυση των εξαγωγών, πολιτιστική διπλωματία και, κυρίως, μια νέα, σύγχρονη αφήγηση για το ελληνικό φαγητό και την ελληνική καθημερινότητα. Σε έναν κόσμο που η εικόνα και η ιστορία είναι το ίδιο σημαντικές με το ίδιο το προϊόν, η Ελλάδα πρέπει να επενδύσει σοβαρά σε τέτοιου είδους σύγχρονη γαστρονομική αφήγηση, με ταλέντο, φαντασία και στρατηγική.

Αν το ιταλικό μοντέλο του Stanley Tucci μας διδάσκει κάτι, είναι πως το φαγητό γίνεται όχημα πολιτισμού και ο πιο άμεσος δρόμος για να “μπει” μια χώρα στο μυαλό και την καρδιά του κόσμου. Η Ελλάδα έχει όλη τη δυναμική για να διεκδικήσει αυτή τη θέση – το μόνο που μένει είναι να τολμήσει το επόμενο βήμα και να διηγηθεί τη δική της, αυθεντική, νόστιμη ιστορία.

Ακολουθήστε μας

Περισσότερα

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.